کد خبر: ۳۳۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 15
وزیر بهداشت با بیان امروزه اینکه بیشترین مراجعات گردشگران سلامت از کشورهایی مانند عراق و افغانستان است، گفت: «سالانه یک میلیارد دلار ارزآوری از طریق گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود.»

شفا آنلاین>سلامت> بهرام عین‌اللهی در حاشیه هفدمین نمایشگاه گردشگری ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: «در این نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در حوزه گردشگری سلامت به نمایش گذاشته شده است‌. 

به گزارش شفا آنلاین:باتوجه به سیاست‌های رئیس‌جمهور و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، یکی از مطالبی که مورد نظر ماست توسعه گردشگری سلامت است. در زمان شروع دولت تنها ١٣٠مرکز مجوز گردشگری سلامت را داشته‌اند اما الان این آمار به ٢٨٠مرکز رسیده است. به‌دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را دارد، مردم کشورهای همسایه تمایل دارند برای درمان به کشور ما مراجعه کنند. از ٦٤ملیت گوناگون یک میلیون و ٢٠٠هزار گردشگر سلامت در سال گذشته به کشور مراجعه کرده‌اند. ١٠کشور شامل عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان، تاجیکستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بیشترین مراجعه را بابت گردشگری سلامت به کشور دارند.»

راهکار وزارت بهداشت برای حذف دلالان از گردشگری سلامت
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به راهکار وزارت بهداشت برای حذف دلالی در حوزه گردشگری سلامت، از استقرار نخستین رایزن سلامت در بغداد برای تسهیل ورود گردشگران سلامت به کشور، خبر داد و افزود: «برخی افراد با سوءاستفاده، افرادی را که قصد ورود به ایران برای درمان را داشتند، گمراه می‌کردند و گردشگران سلامت، درمان مناسبی دریافت نمی‌کردند که باعث نارضایتی آنها می‌شد. برای رفع این مشکل، ما رایزن سلامت را با هماهنگی با وزیر امور خارجه به تصویب رساندیم تا بتوانیم امور مربوط به ورود گردشگران سلامت به ایران را از طریق وزارت امور خارجه انجام دهیم. نخستین سفارتی که این کار را انجام خواهد داد سفارت ایران در بغداد است و افرادی که قصد دارند خدمات درمانی را در ایران دریافت کنند، می‌توانند با این رایزن سلامت مرتبط شوند.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: