کد خبر: ۳۳۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 14
بیش از ۵۰۰ هزار بلاگر و اینفلوئنسر در فضای مجازی فعالیت دارند که ۵۵۱ نفر شناسایی شده و درآمد فقط ۱۳۱ نفر از آنها در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.
131شفا آنلاین>سلامت> اینفلوئنسر و بلاگر ایرانی سالی 17 میلیارد تومان درآمد دارند. آنها این همه پول را کجا خرج می‌کنند؟ این سوالی بود که بعد از نشست خبری رئیس سازمان مالیاتی می‌شد مطرح کرد.

به گزارش شفا آنلاین:او گفته بود بیش از ۵۰۰ هزار بلاگر و اینفلوئنسر در فضای مجازی فعالیت دارند که ۵۵۱ نفر شناسایی شده و درآمد فقط ۱۳۱ نفر از آنها در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. با این حال به طور متوسط ۱۳۰ میلیون تومان برای هر نفر مالیات تعیین شده که به جز 23 نفر، بقیه از پرداخت این رقم امتناع کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب بلاگرهای فالوئر بالا در کنار فعالیت مجازی دست به سرمایه‌گذاری‌های متنوعی زده‌اند: از کلینیک زیبایی و طلافروشی تا گلفروشی و آنلاین شاپ؛ کسب و کارهای جدیدی است که بلاگرها بعد از درآمد نجومی از اینستاگرام پول خود را در آن به گردش می‌اندازند. گزارش زیر معرفی چند اینفلوئنسر معروف اینستاگرامی است که در کنار این شبکه اجتماعی، یک شغل جدی هم راه انداخته‌اند.


 الهام حسینی 
الهام حسینی با دو میلیون و نهصد هزار فالوئر، پاییز امسال کلینیک زیبایی خود را تاسیس کرد. الهام چند سال پیش با انتشار ویدئوهای دختر خردسالش «پانیذ» مشهور شد. این بلاگر هنوز با اسم مجازی پانیذ در اینستاگرام فعالیت می‌کند.


عاطفه عبداللهی 
عاطفه عبداللهی یک میلیون و سیصد هزار فالوئر در اینستاگرام دارد. او تابستان امسال کلینیک زبیای آتی ماه را در تهران تاسیس کرد. این بلاگر سابقا ساکن مشهد بود، اما هم اکنون در تهران سکونت دارد. او قبل از این با اسم مجازی «گلمنگلی» فعالیت می‌کرد.


ملیکا تهامی  
ملیکا تهامی با 617 هزار فالوئر یکی از قدیمی‌ترین و پرحاشیه‌ترین بلاگرهای اینستاگرام است. او یک خانه زیبایی تاسیس کرده و مدیریت می‌کند. این بلاگر یک کافه و یک گالری طلا و نقره به اسم خودش نیز دارد. بلاگرهای دیگری هم حوزه طلا و جواهر را برای فعالیت و سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند:


کوثر داداش‌پور 
کوثر داداش‌پور یک میلیون فالوئر دارد و ساکن مازندران است. گالری طلای او در آمل متعلق به این بلاگر و همسرش است. کوثر داداش‌پور با اسم مجازی خانم و آقای میم در اینستاگرام فعالیت می‌کند.


عاطفه مرادی 
عاطفه مرادی با 350 هزار دنبال کننده در اینستاگرام نیز در بازار طلا فعالیت می‌کند. گالری طلای او در اطلس مال متعلق به او و همسرش است. این بلاگر به تازگی صاحب فرزند پسر شده است.


محیا طهماسبی 
محیا طهماسبی بلاگر جوانی با 154 هزار فالوئر در اینستاگرام است. او به گفته خودش از صفر شروع کرده و حالا به پیشرفت رسیده‌ است. محیا برند اختصاصی طلای خود را ثبت کرده و دو شعبه طلافروشی هم دارد و به جز این سمینارهای آموزشی هم در این حوزه نیز برگزار می‌کند.


سایر بلاگرهای پر مخاطب نیز روش‌های دیگری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند:

‌ریحانه رجب‌زاده
 ریحانه رجب‌زاده که فالوئرهای او به تازگی به نیم میلیون رسیده‌اند و ساکن مشهد است. این بلاگر برند اختصاصی روسری خودش را ثبت کرده‌است.


صبا مرشدی 
صبا مرشدی با 900 هزار فالوئر اخیرا برند اختصاصی خود در زمینه پوشاک را ثبت کرد. صبا دو کودک خردسال دارد و یکی از بلاگرهای معروف اینستاگرامی است. برخی از بلاگرهایی که در زمینه ورزش فعالیت می‌کنند و با این عنوان شناخته می‌شوند هم اقدام به ثبت برند خود در این زمینه کرده‌اند:


آتنا بی‌باک 
آتنا بی‌باک بلاگر ورزشکار با 130 هزار فالوئر است. او برند اختصاصی خود در ایران در زمینه پوشاک ورزشی را با نام فامیلی خود ثبت کرده است. او سال‌هاست که در اوکراین زندگی می‌کند.


نیکو طاهری 
نیکو طاهری 231 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد و در یوتیوب نیز فعال است. او بلاگر حوزه سفر، ورزش، سبک زندگی سالم و مدرس زبان انگلیسی است. او و همسرش با همراهی دکتر بهار جلالوند برند ورزشی  خود را بنیان‌گذاری کرده‌اند. این برند مربوط به برنامه‌های ورزشی و غذایی و محصولات پروتئینی است. نیکو و همسرش به تازگی به کانادا مهاجرت کرده‌اند.


مونا کاکاوند 
مونا کاکاوند که 733 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد، از بلاگرهای ورزشکار است. او برند لباس ورزشی به نام خود ثبت کرده و در زمینه برنامه‌های ورزشی و تغذیه‌ای نیز فعالیت می‌کند که خودش بخش دیگر فعالیت اقتصادی او در این بازار شده است. برخی دیگر از بلاگرها نیز در زمینه‌های متفاوتی مثل گل‌فروشی و کافه‌داری و قنادی و زمینه‌های دیگر  فعالیت می‌کنند. 


پوپک مرادی 
پوپک مرادی 688 هزار فالوئر در اینستاگرام دارد. او امسال یک آشپزخانه تاسیس کرد. آشپزخانه او با تهیه غذاهای خانگی فعالیت خود را شروع کرد، اما به تازگی رویه تولید خود را تغییر داده است. پوپک دو خواهر به نام‌های پریا و پگاه دارد که آنها نیز در اینستاگرام فعالیت دارند.

تعدادی از بلاگرها هم فروشگاه مجازی برای وسایل آشپزخانه و وسایل‌های دیگر را در ایران تاسیس کرده‌اند. بعضی از بلاگرهای خارج از ایران هم آنلاین شاپ وارداتی دارند و در کنار بلاگری از این طریق کسب درآمد می‌کنند. / هفت صبح

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: