کد خبر: ۳۳۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 13
رژیم آتلانتیک بر غذاهای فصلی، محلی، تازه و کم فرآوری شده مانند سبزیجات و میوه ها، ماهی و غذاهای دریایی و روغن زیتون تاکید دارد.

شفا آنلاین>سلامت>مطالعه نشان می دهد رژیم غذایی آتلانتیک می تواند به کلسترول شما کمک کند و دور کمر شما را کوچک کند یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آتلانتیک، یک روش سنتی غذا خوردن در پرتغال و اسپانیا پیروی می کردند، پس از 6 ماه کمتر به سندرم متابولیک مبتلا شدند. سندرم متابولیک گروهی از پنج عامل خطرساز سلامتی است که می تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی و سکته شود. آنها شامل قند خون بالا، فشار خون بالا و دور کمر بزرگ هستند.

به گزارش شفا آنلاین:رژیم آتلانتیک بر غذاهای فصلی، محلی، تازه و کم فرآوری شده مانند سبزیجات و میوه ها، ماهی و غذاهای دریایی و روغن زیتون تاکید دارد. یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که از رژیم غذایی آتلانتیک، یک روش سنتی غذا خوردن در بخش هایی از پرتغال و اسپانیا پیروی می کردند، شانس ابتلا به سندرم متابولیک را کاهش دادند.

سندرم متابولیک گروهی از پنج عامل خطر است که می تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی شود. اگر سه یا بیشتر از این عوامل وجود داشته باشد، فرد مبتلا به سندرم متابولیک تشخیص داده می شود:

  • گلوکز خون بالا (قند)
  • فشار خون بالا
  • سطح بالای تری گلیسیرید خون
  • دور کمر بزرگ
  • سطح پایین کلسترول HDL ("خوب”) خون

دکتر چنگ هان چن، متخصص قلب مداخله‌ای و مدیر پزشکی Structural می‌گوید: «این مطالعه فواید [رژیم غذایی آتلانتیک] را برای جنبه‌های مختلف سلامت، مانند سطح کلسترول، فشار خون، کنترل قند خون، و چاقی نشان داد. برنامه قلب در مرکز پزشکی MemorialCare Saddleback در لاگونا هیلز، کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت.

او گفت: "این نتایج نباید تعجب آور باشد، زیرا رژیم غذایی بسیار شبیه به رژیم غذایی مدیترانه ای است که به خوبی مطالعه شده و مفید است. / دکترنیوز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: