کد خبر: ۳۳۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 13
رئیس هیأت مدیره انجمن علمی اخلاق پزشکی ایران، از تدوین سوگندنامه «پزشک ایرانی» خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>سعید بی رودیان در نشست خبری کنگره اخلاق پزشکی که روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی برگزار شد، افزود: سال ۹۸، کمیسیون اخلاق پزشکی تشکیل شده است. پس از تصویب این کمیسیون، شکایاتی که از طرف هیئت انتظامی ارجاع داده می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین:وی درباره تعداد پرونده‌های مرتبط با اخلاق حرفه‌ای پزشکان، گفت: به طور متوسط حدود ۳۰ تا ۴۰ پرونده در استان تهران در ارتباط با اخلاق پزشکی مطرح می‌شود. در حال حاضر حدود ۴ پرونده درباره اخلاق پزشکی در جریان است.

بی رودیان با اشاره به موضوع تأثیر رعایت اخلاق حرفه‌ای و تأثیر آن در اعتباربخشی مراکز درمانی، ادامه داد: این موضوع در بخش دولتی به راه افتاده است به نحوی که فعالیت‌های ترویجی اخلاق حرفه‌ای در میان متخصصان از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی به ابلاغیه وزارت بهداشت در خصوص رعایت پوشش حرفه‌ای زنان کادر درمان، گفت: موضوع پوشش حرفه‌ای نیز در راهنمای اخلاق حرفه‌ای لحاظ شده است. تمام مسائلی که می‌تواند موجب زیان برای بیماران شود در مصوبه پوشش حرفه‌ای لحاظ شده است. مسائلی مانند حجاب در مصوبه پوشش حرفه‌ای لحاظ شده است.

بی رودیان درباره تدوین سوگندنامه «پزشک ایرانی» نیز افزود: سوگندنامه پزشک ایرانی تکمیل شده و مورد تأیید شورای عالی سازمان نظام پزشکی قرار گرفته است. مکاتباتی به منظور جایگزینی با سوگندنامه بقراط نیز انجام شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: