کد خبر: ۳۳۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 13
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی از انباشت آلاینده‌ها در مرکز و جنوب استان خبر داد و گفت: بیماران قلبی ساکن در این مناطق از تردد غیر ضروری بپرهیزند.
شفا آنلاین>عمومی>حامد یزدی مهر، عصر دوشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر پایداری هوا خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این پیش بینی از عصر امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه تا صبح پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه با پایداری، سکون هوا و انباشت آلاینده های جوی روبرو خواهیم بود.

به گزارش شفا آنلاین:یزدی مهر با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی منطقه اثر این مخاطره مرکز و نیمه جنوبی استان تهران پیش بینی شده است، گفت: به ساکنین این مناطق به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای قلبی و ریوی توصیه می‌کنیم از حضور در فضای باز در مدت یاد شده خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران وضعیت انباشتگی آلاینده‌ها را برای کودکان، سالمندان و بانوان باردار نیز مخاطره آمیز دانست و عنوان کرد: این افراد جز دسته آسیب پذیر محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: توصیه اکید مدیریت بحران به افراد آسیب پذیر در برابر آلودگی هوا این است که در مواقع بروز این مخاطره ضمن بسته نگه داشتن درب و پنجره‌ها از منزل خارج نشوند و در صورت امکان از دستگاه تصفیه هوا در منزل استفاده کنند، همچنین با افزایش مصرف مایعات، سبزیجات تازه و گروه آنتی اکسیدان ها عوارض آلودگی هوا را کاهش دهند.

یزدی مهر تاکید کرد: از ورزشکاران می‌خواهیم در مواقع هشدار آلودگی هوا به هیچ عنوان در فضای باز ورزش نکنند، چرا که ورزش نیاز اکسیژن بدن را افزایش می‌دهد و در چنین وضعیتی شرایط آسیب به بدن بیشتر فراهم می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تاکید و خاطرنشان کرد: طبق اعلام‌های صورت گرفته ۵۹ درصد از آلودگی هوا متعلق به بخش حمل و نقل است و مردم عزیز می‌توانند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش خودروهای تک سرنشین، از میزان آلودگی هوا بکاهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: