کد خبر: ۳۳۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 13
چهار ماه بعد از آن شب مخوف که داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلای شخصی‌شان سلاخی شدند و بهت آن تا روزها در جامعه جاری بود، احکام متهمان این پرونده اعلام شد.
شفا آنلاین>حادثه>دیروز حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام صدور حکم پرونده قتل مرحوم مهرجویی و همسرش گفت: «در ساعات پایانی ۲۲ مهرماه، خبر وقوع قتل مرحوم داریوش مهرجویی و مرحومه رقیه (وحیده) محمدی‌فر در حوزه قضائی شهرستان فردیس افکار عمومی و جامعه هنری و سینمایی کشورمان را در بهت فرو برد و مردم و دوستداران هنر را متأثر کرد.
به گزارش شفا آنلاین: دقایقی پس از گزارش وقوع این قتل، بلافاصله دادستان فردیس، بازپرس ویژه قتل، عوامل پلیس آگاهی شهرستان فردیس و استان البرز به همراه تیم بررسی صحنه قتل در محل حاضر و موضوع را بررسی کردند». او گفت که در کمتر از پنج روز از وقوع قتل، متهمان شناسایی و دستگیر شدند: «با توجه به وجود ادله متقن و کافی علیه چهار متهم حاضر در صحنه قتل، ضمن بازسازی صحنه جرم، این متهمان به جرائم ارتکابی و نحوه وقوع قتل‌ها اقرار کردند. دادسرای عمومی و انقلاب فردیس پس از تکمیل بازجویی‌ها و با اعلام ختم تحقیقات، مبادرت به صدور کیفرخواست چهار متهم این پرونده کرد. پس از ارجاع پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز و طی تشریفات قانونی، جلسات رسیدگی علنی در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ دی ماه، در دو نوبت صبح و بعدازظهر در قالب سه جلسه با حضور وکلای متهمان و اولیای دم برگزار شد و نهایتا پس از اعلام ختم رسیدگی، رأی پرونده صادر شد».

او درباره جزئیات رأی صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز هم توضیحاتی داد: «بر اساس کیفرخواست صادره، برای چهار متهم پرونده مجازات قانونی متناسب صادر شده است و بدین ترتیب متهم ردیف اول به اتهام «قتل عمدی» مرحوم مهرجویی و مرحومه محمدی‌فر و بر اساس مطالبه قصاص از سوی اولیای دم به «قصاص نفس» محکوم شد. علاوه بر قصاص نفس، متهم ردیف اول در مورد سایر جرایم ارتکابی هم‌زمان با قتل از قبیل «سرقت» به 20 سال حبس تعزیری، شلاق و دیه محکوم شد؛ همچنین بابت جرایم قبل از ارتکاب قتل، که ناظر بر یک هفته قبل از این اقدام است از جمله به اتهام «ورود به منزل به صورت غیرقانونی» و «تهدید با چاقو» مجموعا به هشت سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده است که البته طبق مقررات در مجازات‌های تعزیری، مجازات اشد قابل اجرا خواهد بود».

فاضلی هریکندی با یادآوری اینکه این پرونده سه متهم دیگر نیز دارد گفت: «در رأی صادره، متهمان ردیف دوم و سوم نیز به اتهام جرایمی نظیر «شروع به قتل» و «سرقت» مجموعا هر یک به ۳۶ سال حبس تعزیری، شلاق و دیه محکوم شده‌اند. در مورد متهم ردیف چهارم هم به جهت ارتکاب جرایمی نظیر «معاونت در شروع به قتل» و «سرقت» و با لحاظ نقش وی در جرایم ارتکابی، دادگاه وی را مجموعا به هشت سال حبس تعزیری محکوم کرده است».

او همچنین خبر داد که رأی صادره به طرفین ابلاغ شده: «آرای صادرشده قطعی نبوده و در صورت فرجام‌خواهی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و در صورت تأیید رأی و قطعیت آن، اجرا خواهد شد».

شام آخر

چهار ماه از آن شب مخوف گذشته است. اما هنوز هم جامعه هنری و البته عموم مردم در ناباوری به مرگ مهرجویی و همسرش می‌نگرند. پرونده‌ای جنایی که گرچه در عرض چند روز پرده از رازش کنار رفت اما با حرف و حدیث‌ها و خرده‌‌روایت‌های بسیاری همراه بود. درست کمی پیش از وقوع قتل، وحیده محمّدی‌فر در صفحه شخصیِ خود در شبکه‌های اجتماعی از تهدیدهای «شخصی ناشناس با لهجه غیرایرانی» با چاقو از پشت در ویلا خبر داده بود. او همچنین نوشته بود که در هفته‌های اخیر مورد سرقت قرار گرفتند و دو سنتور مربوط به پروژه سنتوری ۲ از خانه آنها دزدیده شده بود. اینها داغ این تراژدی را سخت‌تر می‌کرد.

ساعت 3 بامداد روز 27 مهر ماه باغبان سابق ویلای مهرجویی که به عنوان متهم بازداشت شده بود، لب به اعتراف گشود. او به این دلیل که از مدت‌ها قبل بر سر مسائلی با خانواده مهرجویی اختلاف داشت، از اولین کسانی بود که به عنوان مظنون توسط پلیس دستگیر شد. او در اعترافاتش گفت که پس از قتل قربانیان مقداری اموال از خانه آنها را به سرقت برده‌ که بخشی از این اموال توسط پلیس کشف شده است.

دو روز بعد، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس جزئیاتی از اعترافات قاتل مهرجویی را نقل کرد. اینکه قاتل گفته است بعد از اینکه با شکایت خانواده مهرجویی دستگیر شده از آنها کینه به دل گرفته است: «آنها به‌خاطر یک جاروبرقی از من نگذشتند و وقتی آزاد شدم، سراغشان رفتم و خواستم ۳۰ میلیون تومان که از آنها طلب داشتم را بدهند، اما انکار کردند. من در زمانی که برای آنها کار می‌کردم، ۳۰ میلیون تومان طلبکار شده بودم، اما آنها حاضر نبودند این مبلغ را پرداخت کنند و می‌گفتند که هیچ بدهی‌ای به من ندارند. همه اینها باعث شده بود که از آنها کینه به دل بگیرم. در نهایت نیز وقتی دیدم حاضر نیستند پولم را بدهند، نقشه قتل‌شان را کشیدم».

او شب حادثه را هم تعریف کرده بود: «شب حادثه به همراه برادرم که سرایدار یکی از ویلاها در شهرک است و دو دوست دیگرم که آنها هم در شهرک کار می‌کنند، راهی ویلای مهرجویی شدیم. وقتی در را باز کرد، من با چوب به سمت او حمله کردم و به او ضربه زدم. برادرم و دوستم هم به اتاق رفتند و همسرش را گرفتند. ابتدا برادرم دستان همسر مهرجویی را گرفت و دوستم با چاقو به او ضربه زد و وقتی بی‌حال شد برادرم هم با چاقو به او ضربه زد».

او قتل مهرجویی را گردن گرفته است: «من هم مهرجویی را با چاقو زدم و بعد به اتاق رفتم و وقتی مطمئن شدیم هردویشان مرده‌اند، النگوها و طلاهای همسر مهرجویی، موبایل و اموال دیگر را سرقت و آنجا را ترک کردیم. سپس به خانه‌ام رفتم، چون لباسم خونی شده بود، آن را دور انداختم و یک دست لباس نو تهیه کردم و پوشیدم. طلاها، اموال مسروقه و چاقو را هم به دوستم که در شهرک کار می‌کرد دادم تا نگه دارد».

منبع آگاه همچنین گفته بود که با اعترافات باغبان جوان، مأموران راهی مخفیگاه چهارمین متهم که النگوها، چاقو و اموال مسروقه در اختیار او بود، شدند و این مرد نیز دستگیر شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: