کد خبر: ۳۳۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 11
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:
معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: خط انقلاب اسلامی همان خط بزرگ بعثت است که در طول زمان کمرنگ شده بود اما با عنایت امام راحل این خط مجدد پررنگ شده است
شفا آنلاین>جامعه>معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: معتقدیم در کشور همه ابزارهای لازم برای رشد و پیشرفت را در اختیار داریم؛ مهم‌ترین و بزرگترین ظرفیت کشور مردم هستند که مومنانه پای انقلاب ایستاده اند.

به گزارش شفا آنلاین:مهندس محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در مراسم فرخنده ۲۲ بهمن در استان بوشهر، ضمن تبریک ایام فرخنده دهه فجر گفت: خاک این استان، خاک دلاور مردی‌هاست؛ خاک تربت رئیسعلی دلواری‌ها، نادر مهدوی‌ها و محمد جعفر سعیدی‌هاست، مردم استان بوشهر در صف مبارزه با استعمار و خط مقدم مقاومت قرار دارند.

وی افزود: انقلاب عظیم اسلامی ایران در عصر معاصر مضمون بعثت را در عصر معاصر تجدید کرد خداوند به امام بزرگوار ما توفیق دادند تا خط مستمر بعثت نبوی را در دوران معاصر با ابتکار، شجاعت، اندیشه بلند و فداکاری خود پررنگ و نمایان کنند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: خط انقلاب اسلامی همان خط بزرگ بعثت است که در طول زمان کمرنگ شده بود اما با عنایت امام راحل این خط مجدد پررنگ شده است، امام خمینی (ره) شأن اداره اجتماع و حکمرانی در دین اسلام را برجسته کردند، شئونی که قبلاً به فراموشی سپرده شده بود و به لطف خدا و برکت انقلاب مجدداً متبلور شد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی بعد از تمام فراز و فرودها، آرمان‌های تغییرناپذیر و ثابت انقلاب را ترسیم کرد؛ آرمان هایی مانند عدالت و آزادی که انقلاب اسلامی این آرمان‌ها را سردست گرفت و در راستای تحقق کامل آنها گام برداشت.

مهندس منصوری گفت: بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب تحقق تمدن نوین اسلامی آرمان اصلی و بزرگ انقلاب اسلامی است، همانکه مدینه فاضله ما و افق نهایی تمام طراحی‌ها و حرکت‌ها در طول مسیر جامعه بشری بوده است.


وی تاکید کرد: برای تحقق دولت اسلامی باید  هفت شاخص‌ مهم آن را به بهترین شکل بشناسیم که رهبر معظم انقلاب برای ما با دقت تشریح کردند؛ دولت سیزدهم پای تحقق این شاخص‌ها ایستاده و مراحل تحقق کامل دولت اسلامی را با سرعت و جدیت دنبال می‌کند چرا که این شاخص‌ها با نگاهی انقلابی قابل تحقق است.

وی افزود: شاخص‌های تحقق دولت اسلامی با نگاه به غرب و تفکر سکولار و لیبرال به هیچ وجه قابل تحقق نیست؛ سال‌ها در کشور نظام‌های فکری لیبرال در برخی دستگاه‌ها حاکم بودند که گاهی حرف از دست درازی و گدایی پیش غرب می‌زدند و توفیق کشور را در آن جستجو می‌کردند.

مهندس منصوری گفت: همان‌ها که کشور فاقد توانایی می‌دانستند و با افتخار پشت تریبون اعلام می‌کردند که ایرانی فقط در پخت آبگوشت بزباش توانمندی دارد، یا کل سیستم دفاعی ما را با برخورد موشکی از سوی گردنکشان و مستکبران نابود شده تلقی می‌کردند؛ این تفکر کشور ما را گاهی به عقب انداخت و در رشد و پیشرفت دچار مشکل کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: برخی از مسائل و مشکلات امروز کشور ما نشات گرفته از همان جنس اشتباه محاسباتی است که گفتمان انقلاب اسلامی و شاخص‌های شکل‌گیری دولت اسلامی را کنار گذاشت و راه حل مشکلات را خارج از مرزها جستجو کرد، ظرفیت‌های درونی و متعالی ملت را معطل مشتی وعده پوچ افراد خارج از مرز کردند و از آب خوردن تا سلامت مردم را در شرایط بحرانی کرونا به این تفکر و عقیده گره زدند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین و اولین شاخص تحقق دولت اسلامی شاخص اعتقادی و اخلاقی به ویژه در میان مسئولان و کارگزاران نظام است؛ دولت سیزدهم مومن و معتقد به این است که خدمت رسانی باید در یک جریان دست پاک، به دور از تشریفات، دارای سلامت مالی و اخلاقی و همچنین نگاه مومن به آرمان‌های انقلاب باشد.

وی شاخص دوم را مسئله خدمت به مردم و گره‌گشایی خواند و گفت: اساس فلسفه وجودی مسئولین در دولت سیزدهم و فعالیت شبانه روزی رئیس جمهور در سفرهای استانی و شهرستانی به منظور تحقق شاخص حل مسئله و خدمت رسانی به مردم است؛ این نگاه می‌تواند مسائل مردم را حل و فصل کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری عدالت را شاخص سوم تحقق دولت اسلامی دانست و افزود: اساس کارکرد نظام جمهوری اسلامی و هدف گذاری اصلی دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت است؛ بسیاری از برنامه‌های دولت از جمله افزایش رقم پرداختی یارانه‌ها، توجه به مناطق محروم، شفافیت‌ و توزیع عادلانه ثروت‌ها در راستای تحقق نظام عادلانه است که سرلوحه کار قرار دادیم، سفرهای رئیس جمهور به مناطق محروم به منظور گام برداشتن در مسیر عدالت است.

وی افزود: سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد شاخص مهم دیگری است که دولت سیزدهم عزم خود را در این مسیر جزم کرده است؛ دولت پا روی بسیاری از گلوگاه‌های فساد گذاشته تا آنها را ببندد، امروز بسیاری از آمارهایی که روزی محرمانه بود مانند صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی در منظر عموم قرار گرفته و بسیاری از امضاهای طلایی با آغاز به کار سامانه صدور مجوزها حذف شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور شاخص پنجم را پنجم تحقق دولت اسلامی را قانونگرایی و تعهد به قوانین دانست و تصریح کرد: دولت سیزدهم قوانین بالادستی و هر آنچه را که مجلس تایید و تصویب می‌کند ولو با وجود برخی تلخی‌ها و نارسایی‌ها مبنا قرار می‌دهد؛ دولت را قانونگرا می‌دانیم و معتقدیم عمل به قانون بهتر از بی‌قانونی است، گاهی در مورد برخی از مصوبات نقد و نظراتی داریم اما پای اجرای قانون می‌ایستیم ولو اینکه به ضرر خودمان تمام شود اما نمی‌گذاریم به ضرر مردم تمام شود چرا که عدم اجرای قانون در کشور آشفتگی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: شاخص حکمت و خردگرایی در کارها شاخص ششم برای تحقق دولت اسلامی است؛ در دولت سیزدهم با حضور نخبگان و کارشناسان معتمد ساعت‌ها وقت صرف اخذ تصمیمی به نفع مردم می‌شود و جوانب موضوع به دقت بررسی می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: تکیه به ظرفیت‌های درونزای کشور شاخص هفتم است، ما معتقدیم در کشور همه ابزارهای لازم برای پیشرفت را در اختیار داریم؛ مهم‌ترین و بزرگترین ظرفیت کشور مردم هستند که ۲۲ بهمن ۵۷ مانند امروز مومنانه پای کار انقلاب آمدند، هرجا به این ظرفیت تکیه کردیم پیروز و موفق بودیم و هرجا غافل شدیم ضرر کردیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: کاستی‌ها و نواقصی در اقتصاد به ویژه سفره و معیشت مردم وجود دارد اما اقدامات مهمی انجام می‌گیرد؛ بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌ها معطل مانده بود در ایام دهه فجر به افتتاح و بهره‌برداری رسید، هم در ساخت درونی قدرت و هسته‌های درون‌زای کشور تقویت شدیم و هم در حوزه منطقه و بین المللی وضعیتمان از قبل بهتر است.

وی افزود: در عرصه سیاست خارجی هیچ کدام از سفرهای رئیس جمهور تشریفاتی نبوده و به منظور حل مسئله مردم و بهبود و رفاه کل کشور است، از ۲۰۰ توافق و قرارداد بین‌المللی در دولت سیزدهم امضا شده که از دستاوردهای بزرگ کشور محسوب می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور سه رکن عزت، حکمت و مصلحت را مبنای حضور درعرصه بین‌المللی دانست و گفت: امروز وقتی رئیس جمهور به خارج از کشور سفر می‌کند با رعایت همه اصول دیپلماسی گفتگو می‌کند، کسی نگران توافقات ناخوشایند پشت پرده نیست، تمامی مسائل ما شفاف است، با عزت نفس مذاکره می‌کنیم و مصالح مردم را در نظر می‌گیریم، برای پیشبرد ظاهر دیپلماسی هیچگاه باطن کشور و مصلحت مردم را زیر پا نمی‌گذاریم.

مهندس منصوری موضوع فلسطین را مسئله اول جهان اسلام دانست و گفت: ما در کشور مومنانه پای کار فلسطین می‌ایستیم و با تمام وجود و ظرفیت‌ها در سطح کشور، منطقه و دنیا برای توفیق و برون رفت غزه از شرایط فعلی تلاش می‌کنیم و معتقدیم قطعاً پیروزی نصیب مردم عزیز غزه و فلسطین خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات جدی در استان بوشهر گفت: بیش از ۱۸۰۰ پروژه  در این استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است که مجموع اعتبار این پروژه‌ها بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است، معتقدیم با سرعت مسیر رسیدن به قله را طی می‌کنیم اما گاهی ممکن است برخی اتفاقات اقتصادی اخیر، کام مردم را تلخ کند اما دولت بیش از هر دولتی به بیت المال حساس است.

وی گفت: دولت سیزدهم در کشف، شناسایی و برخورد با فساد پیشتاز است و به واسطه این روحیه و کار شبانه روزی در دولت مشکلات به سرعت مرتفع خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: با وجود رهبری فرزانه و حکیم، مردمی بصیر، عزم نخبگانی و همچنین دولتی مومن و مکتبی ابزارهای تحول و رفع مشکلات در کشور مهیاست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: