کد خبر: ۳۳۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 11
گرچه از روز گذشته نرخ دلار در نزدیکی کانال 55 هزار تومان ثابت شده است، اما رشد نسبی قیمت‌ها از ابتدای امروز را می‌توان به دلیل افزایش اندک تقاضای بازار با توجه به نزدیکی شب عید دانست.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، 22 بهمن 1402، برخلاف انتظار، صعودی گزارش می‌شود. اغلب محصولات داخلی و مونتاژی، رشد قیمت قابل توجهی داشتند، البته در این میان خودروهایی هم به چشم می‌خورند که تغییری ندارند یا افت ناچیزی را تجربه می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، 22 بهمن 1402، با رشد نسبی همراه است. با توجه به ثبات نرخ دلار در بازار آزاد انتظار می‌رفت که با آغاز روند معاملات روز جاری، قیمت خودرو در صورتی که کاهشی نباشد، حداقل بدون نوسان نسبت به روز گذشته باشد؛ اما در کمال ناباوری اکثریت بازار صعودی گزارش می‌شود.

گرچه از روز گذشته نرخ دلار در نزدیکی کانال 55 هزار تومان ثابت شده است، اما رشد نسبی قیمت‌ها از ابتدای امروز را می‌توان به دلیل افزایش اندک تقاضای بازار با توجه به نزدیکی شب عید دانست. هرچند میزان خرید و فروش در بازار  خودرو همانند سال‌های گذشته نیست اما همین با توجه به عملی نشدن وعده واردات و عرضه محدود خودرو در بازار، همین افزایش نسبی تقاضا می‌تواند روی قیمت خودرو تأثیرگذار باشد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امروز رشد قابل توجهی دارند و اغلب در حد پنج میلیون تومان الی 12 میلیون تومان گران‌تر شده‌اند.

ساینا دنده‌ای S که یکی از ارزان‌ترین سدان‌های تولیدی بازار است، با رشد دو میلیون تومانی دوباره کانال 400 میلیون تومان را پس گرفت.

شاهین G لوکس‌ترین محصول تولیدی سایپا به شمار می‌رود که در تلاش برای جبران افت قیمت هفته گذشته بوده و هشت میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته با 684 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سمند سورن پلاس بنزینی، یکی از سدان‌های محبوب بازار است که امروز مقام بالاترین رشد قیمت خودروهای داخلی را نصیب خود کرده است. این سدان تولیدی ایران خودرو 12 میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با 684 میلیون تومان معامله می‌شود.

رانا پلاس پانوراما نیز همانند سورن پلاس از این رشد قیمت جا نمانده و دقیقاً 12 میلیون تومان گران‌تر شده است. به این ترتیب خودروی سقف شیشه‌ای ایران خودرو به نرخ 653 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم به جز تعداد اندکی که ثابت یا کاهشی است، افزایشی گزارش می‌شود.

جک S5 نیوفیس از معدود خودروهای مونتاژی بازار است که کاهش قیمت دارد. این کراس‌اوور محبوب کرمان موتور 15 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و 555 میلیون تومان قابل خریداری است.

کی‌ام‌سی T8 پیکاپ محبوب کرمان موتور به شمار می‌رود که با رشد 10 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، با یک میلیارد و 560 میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پرو کراس‌اوور مونتاژی مدیران خودرو نیز رشد 10 میلیون تومانی دارد. این محصول چینی در حال حاضر به نرخ یک میلیارد و 790 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو هفت نفره از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور محسوب می‌شود که رکورددار افزایش قیمت بازار خودروهای مونتاژی است. این خودرو 40 میلیون تومان گران‌تر شده و به قیمت یک میلیارد و 880 میلیون تومان رسیده است.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو

با توجه به ثبات نسبی نرخ دلار در کانال 55 هزار تومان، بعید به نظر می‌رسد که آغاز روند معاملات بازار خودرو از روز آینده افزایشی باشد. کما اینکه شنیده‌ها از افزایش نسبی تقاضای بازار خبر می‌دهد، اما این افزایش تقاضا نمی‌تواند روی قیمت خودرو چندان تأثیرگذار باشد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: