کد خبر: ۳۳۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 10
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها تقریباً سه برابر بیشتر از ساکنان سایر کشورها برای داروهای تجویزی خود هزینه می‌کنند.
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس گزارش کارشناسان آمریکایی، میانگین قیمت دارو در ایالات متحده تقریباً ۲.۸ برابر نسبت به ۳۳ کشور دیگر است.

به گزارش شفا آنلاین:محققان افزودند که داروهای با برندهای مطرح تجاری حتی گران‌تر هستند و قیمت‌های ایالات متحده به طور متوسط ۴.۲ برابر کشورهای مشابه است.

«اندرو مولکاهی»، محقق ارشد و اقتصاددان ارشد سلامت در مؤسسه تحقیقاتی رند، گفت: «این یافته‌ها شواهد بیشتری را نشان می‌دهد که قیمت‌های ناخالص تولیدکنندگان برای داروهای نسخه‌ای در ایالات متحده بالاتر از کشورهای مقایسه شده است.»

برای این گزارش، محققان قیمت داروی ایالات متحده را با ۳۳ کشور دیگر در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مقایسه کردند.

نتایج نشان می‌دهد که در تمام کشورهای مورد مطالعه، کل هزینه‌های دارو در سال ۲۰۲۲ ۹۸۹ میلیارد دلار بوده است.

ایالات متحده ۶۲ درصد از پول پرداخت شده به شرکت‌های دارویی را به خود اختصاص داده است، اما تنها ۲۴ درصد از کل داروهای فروخته شده را تشکیل می‌دهد.

قیمت دارو در ایالات متحده از ۱.۷ برابر قیمت در مکزیک تا بیش از ۱۰ برابر قیمت در ترکیه متغیر بود.

بررسی‌ها نشان داد که قیمت‌های داروهای مارکدار در ایالات متحده همچنان بیش از سه برابر بیشتر از قیمت‌های سایر کشورها است.

به گفته محققان، هزینه‌های خرده فروشی داروهای تجویزی در ایالات متحده بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ ۹۱ درصد افزایش یافته است و انتظار می‌رود هزینه‌ها تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۵ درصد افزایش یابد. داروهای تجویزی در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد از کل هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند./مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: