کد خبر: ۳۳۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 10
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام پرداخت اضافه کار باعث می‌شود تا پرستار با انگیزه بیشتری کار خود را انجام دهد و قطعا مردم از این اتفاقات و اصلاحات منتفع خواهند شد
شفا آنلاین>سلامت>«عباس عبادی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اضافه‌کاری پرستاران و مبالغ اندکی که درخصوص این اضافه‌کاری‌ها دریافت می‌کنند، گفت: در ماه‌های گذشته در وزارت بهداشت تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است تا فرمول اضافه‌کاری اصلاح شود و در همین زمینه نیز دو الی سه مدل پیشنهاد شده است و امیدواریم سازمان امور استخدامی در این خصوص با ما همراهی داشته باشد. 

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: برای جبران این کمبودی که در بخش پرستاری وجود دارد اجبارا باید از ظرفیت همکاران موجود استفاده کرده و خرید خدمت داشته باشیم. انصافا تعادلی بین میزان پرداختی ما و حجم کاری وجود ندارد و این به دلیل استفاده از فرمول‌های معمول و روتین محاسبه اضافه‌کار است از همین‌رو ما پیشنهاداتی به حوزه توسعه و سازمان استخدامی ارائه‌کرده‌ایم که اگر مصوب شود باز از منافع مردم حمایت کرده‌ایم و اینگونه نیست که پول اضافه‌تری پرداخت کنیم بلکه کمک می‌کنیم همکارمان در محیط کار باقی بماند. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: همچنین اصلاح نظام پرداخت اضافه کار باعث می‌شود تا پرستار با انگیزه بیشتری کار خود را انجام دهد و قطعا مردم از این اتفاقات و اصلاحات منتفع خواهند شد و بیشتر از آنکه این موضوع به رفع مشکل پرستاران کمک می‌کند باعث می‌شود که مردم خدمات بهتری را دریافت کنند و ما هم می‌توانیم کمبود نیرو و کم انگیزه بودن همکاران‌مان را از این طریق اصلاح و ویرایش کنیم.

عبادی با اشاره به قانون تعرفه گذاری گفت: ما بیشترین گلایه را که درخصوص قانون تعرفه گذاری در کشور داریم مربوط به حوزه کارکنان و پرستاران اتاق عمل است چراکه پرستاران در سایر بخش های بیمارستانی به صورت 24 ساعته فعال هستند اما اتاق عمل بنا به ماهیت و ضرورت خود ممکن است در شیفت عصر و شب فعالیت کمتری داشته باشند. وظیفه ما است که با همکاری سازمان های بیمه گر ضرایب پرستاران در اتاق عمل را اصلاح کنیم و بیشتر از این عددی که از گذشته برای آنها پیش بینی شده است را در نظر بگیریم و یک اتفاق بزرگ در حوزه تعرفه خدمات پرستاری برای همکاران مان در اتاق عمل صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در همین خصوص البته اصلاح ضرایب ۱۴۰۲ تاحدودی صورت گرفت و برای ۱۴۰۳ با گروه‌های فنی که مذاکراتی داشتیم و پیشنهاداتی صورت گرفت که اگر در شورای عالی بیمه تصویب شود، دریافتی این بخش از همکاران نیز اصلاح خواهد شد. / دیده بان ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: