کد خبر: ۳۳۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 09
محققان دانشگاه ایهوا در کره جنوبی توانستند فرمول شیمیایی قدرتمندی را ارائه کنند که می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد.
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس این مطالعه که نتایج آن در مجله پزشکی Angewandte Chemie منتشر شد، محققان توانستند با دستکاری سطح کلسیم در سلول های تحت تاثیر تومور، داروی جدیدی برای مبارزه با سرطان ایجاد کنند.

به گزارش شفا آنلاین:وجود بیش از حد "یون کلسیم" معمولا مضر است و منجر به خفگی اجزای سلولی سالم مانند "میتوکندری" می شود که در بدن انرژی تولید می کنند.

اما اکنون دانشمندان راهی برای استفاده از این جریان اضافی مضر برای دفع و از بین بردن سلول‌های سرطانی در بدن از طریق آنچه آنها «طوفان کلسیم» می‌خوانند، یافته‌اند.

به گفته دانشمندان، قرار گرفتن در معرض اشعه مادون قرمز همچنین تحریک طوفان کلسیم توسط داروی جدید پس از رسیدن به جریان خون درمان راتسهیل می‌کند. محققان توانستند تشخیص دهند که دارو با موفقیت به تومور رسیده و در حضور نور فعال شده است.

به گفته دانشمندانی که تحقیقات خود را روی موش ها انجام دادند، ظرف چند روز، تومورهای افراد مبتلا به سرطان ناپدید شدند.

این دارو از نانوذرات سیلیس تشکیل شده است که حاوی رنگی به نام ایندوسیانین سبز است که برای فلوروسکوپی استفاده می شود.

تومورها "سیلیکا" را می شناسند و نانوذرات را به سلول های هدف منتقل می کنند. هنگامی که به آنجا می رسند، رنگ توسط تابش مادون قرمز فعال می شود و این منجر به تولید ترکیباتی به نام "اکسیژنات واکنشی" می شود که کانال کلسیم را در غشای خارجی باز می کند. سلول و در همان زمان دما افزایش می یابد.دمای آن منجر به باز شدن اندامک سلولی می شود که کلسیم را در داخل سلول ذخیره می کند.

محققان امیدوارند پس از انجام آزمایش‌های بیشتر، اطلاعات بیشتری در مورد درمان جدید خود پیدا کنند تا در آینده بتوانند از آن برای هدف قرار دادن انواع سرطان‌ها با دقت بیشتری استفاده کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: