کد خبر: ۳۳۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 08
بابایی تاکید کرد: مبتلایان به سیروز مواظب ابتلا به انواع عفونت‌ها باشند و واکسیناسیون بیماری‌هایی، چون هپاتیت، آنفولانزا و کووید را جدی بگیرند.

شفا آنلاین>سلامت>در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد در خصوص بیماری سیروز کبدی به بحث و گفت وگو پرداخت.

به گزارش شفا آنلاین:مهدی بابایی با بیان این مطلب که کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که در قسمت بالا و راست تنه قرار دارد، گفت: ساختن صفرا و فاکتور‌های انعقادی، تنظیم قند خون، ساختن بعضی ویتامین‌ها و...، بر عهده کبد است.

وی گفت: متاسفانه این عضو در معرض خطر بسیاری از بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های ویروسی قرار دارد.

این فوق تخصص گوارش و کبد تاکید کرد: افراد باید از عوامل متعددی که باعث بروز کبد چرب می‌شود، جلوگیری کنند، زیرا ابتلا به کبد چرب یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به سیروز کبدی است.

او در راس این عوامل به چاقی و دیابت اشاره کرد.

بابایی تاکید کرد: تنها با دیدن یک علامت، بیماری سیروز کبدی تشخیص داده نمی‌شود و تنها راه قطعی تشخیص، نمونه برداری از کبد است که به دلیل تهاجمی بودن، کمتر استفاده می‌شود.

وی از سه روش تشخیصی این بیماری که شامل تست‌های خونی، سونوگرافی و فیبرواسکن (سنجش فیبروز کبدی) است، نام برد.

بابایی تاکید کرد: مبتلایان به سیروز مواظب ابتلا به انواع عفونت‌ها باشند و واکسیناسیون بیماری‌هایی، چون هپاتیت، آنفولانزا و کووید را جدی بگیرند.

او همچنین به همه کسانی که سیروز کبدی دارند توصیه کرد: با توجه به این که چاقی در به وجود آمدن سیروز کبدی نقش بسیار مؤثری دارد، سبک زندگی سالم همراه با کاهش وزن داشته باشید. / یاشگاه خبرنگاران جوان


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: