کد خبر: ۳۳۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 08
متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند اگر قصد دارید چربی‌های شکمی را برای همیشه از بین ببرید، از مصرف این نوشیدنی‌های پرکالری و حاوی قند دوری کنید.
شفا آنلاین>سلامت>چربی احشایی یا چربی تجمع‌یافته در ناحیه شکم با تضعیف سلامت متابولیک و خطر بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. علاوه بر این، این نوع چربی شکمی با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان مرتبط است. خبر خوب این است که انتخاب هوشمندانه نوشیدنی‌ها می‌تواند به شما کمک کند این چربی‌های سرسخت شکم را یک‌بار برای همیشه از بین ببرید؛ بدین منظور لازم است تا حد ممکن از مصرف نوشیدنی‌های زیر بپرهیزید:

۱) آبمیوه

به گزارش شفا آنلاین:فیبر موجود در میوه‌ها به شما کمک می‌کند سیر بمانید و کالری دریافتی را کنترل کنید، اما در رابطه با آبمیوه‌ها چنین چیزی صدق نمی‌کند. در آب میوه فیبر وجود ندارد و جای آن را مقدار زیادی شکر و کالری پر کرده است. نوشیدن مداوم آبمیوه‌های صنعتی می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد و تلاش شما برای از بین بردن چربی شکم را ضایع کند.

نوشیدنی‌هایی که نباید بنوشید/ ۵ نوشیدنی لاغری برانداز!

۲) اسموتی

در حالی که اسموتی‌ها مملو از مواد سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات هستند، می‌توانند مملو از قند هم باشند. نوشیدن اسموتی‌ باعث گرسنگی و پرخوری مکرر می‌شود و در طولانی‌مدت منجر به تجمع چربی در ناحیه شکم می‌گردد.

نوشیدنی‌هایی که نباید بنوشید/ ۵ نوشیدنی لاغری برانداز!

۳) نوشابه‌های گازدار

نوشابه‌های گازدار یکی دیگر از نوشیدنی‌های مملو از قند افزوده و کالری‌ هستند که نقش مؤثری در تجمع چربی احشایی دارند. هم‌چنین محتوای قند بالای نوشابه می‌تواند باعث افزایش انسولین خون و درنهایت منجر به ذخیره چربی در اطراف شکم ‌شود. به عبارتی مشکل نوشیدنی‌های گازدار قندی این است که قند خون را بالا می‌برند و در نتیجه بدن را وادار می‌کنند که آب را از سلول‌های خود بیرون بکشد تا آن را رقیق کند.

نوشیدنی‌هایی که نباید بنوشید/ ۵ نوشیدنی لاغری برانداز!

۴) مشتقات قهوه

افراط در نوشیدنی‌های ترکیبی که از قهوه مشتق می‌شوند، ممکن است بی‌ضرر به نظر برسد، اما قندهای پنهان و کالری‌های بالای آنها منجر به تجمع چربی در شکم می‌شوند. در حالی که قهوه سیاه به طور متوسط حدود پنج کالری در هر فنجان دارد، یک لیوان فراپوچینو حاوی حدود ۳۰۰ کالری است که این میزان کالری، از یک وعده سیب زمینی سرخ‌شده بیشتر است.

نوشیدنی‌هایی که نباید بنوشید/ ۵ نوشیدنی لاغری برانداز!

۵) نوشیدنی‌های انرژی‌زا

نوشیدنی‌های انرژی‌زا با محتوای بالای کافئین و قند خود می‌توانند انرژی را به طور موقت افزایش دهند، اما به تدریج سبب افزایش چربی شکمی هم می‌شوند. برخی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا علاوه بر محتوای قند افزوده و کالری بالا، حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند. شیرین‌کننده‌های مصنوعی این پتانسیل را دارند که بدن را فریب دهند تا فکر کند قند دریافت می‌کند؛ در حالی که اینطور نیست. این وضعیت باعث ایجاد گرسنگی و پرخوری می‌شود و از بین بردن چربی شکمی را دشوارتر می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: