کد خبر: ۳۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 11
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاور خانواده ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفا آنلاین- عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاور خانواده ایران گفت: هنگام وجود اختلاف میان خانواده ها، فرزندان با سوء استفاده از این رابطه، در بلند مدت اختیار خانواده را در دست می گیرند.

دکتر مسعود غفاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: از این روچنين فرزنداني به دلیل سن، عدم آگاهی، نداشتن دانش و تجربه کافی گرفتاری های زیادی را برای خود و خانواده شان ایجاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه خانواده های شهرنشين به خصوص تهرانی به دلیل کمبودها و کاستی های موجود در زندگی های خود پیوسته به فرزندانشان باج می دهند.در نتیجه مدیریت خانه به دست این فرزندان می افتد و گرفتاری های زیادی را برای خود و خانواده اشان نیز ایجاد می کنند

وي افزود: در واقع اين قبيل بچه ها تبدیل به افراد سلطه گر؛ خودخواه؛ معدودنگر و سطحی نگر می شوند و به طور کلی آینده خوبی در انتظارشان نیست.

وی به شفا آنلاین گفت: فرزند پروری یعنی هر پدر و مادری که به عنوان بزرگ ترین مسئولیت انسانی خود؛ فرزندی را به دنیا می آورند باید تمام انرژی و امکاناتشان را در راستای آینده بهتر او صرف کنند تا فرزندشان در بلند مدت، کمتر دچار گرفتاری شود.

غفاری تصریح کرد: در یک پرورش مناسب خانوادگی بهترین اقدام، کاهش و رفع اختلافات میان پدرو مادر است؛ حال اگر والدین توان حل اختلافات و مشکلاتشان را نداشتند بايد به روانشناسان مراجعه نمایند. در غیر این صورت سنگ بلای گرفتاری های نسل های بعدی نیز گذاشته می شود.

استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: به دنبال چنین وضعیتی والدین، فرزندان مشکل داری تربیت می کنند که پیرامون ما نيز بسیارند.حال آنكه نمی توانند خانواده قابل قبولی را در آینده داشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر فرزندان این گونه که بيان شد در بستری مناسب تربیت شوند، انسان های سازگار، مهربان، با گذشت و خانواده گرایی خواهند شد . درغیر این صورت به انسان های ناسازگار، مسئله محور و گرفتاری زا تبدیل می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: