کد خبر: ۳۳۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 06
قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، 17 بهمن 1402 روند نزولی روز گذشته را تجربه می‌کند. البته یکی از تفاوت‌های معاملات امروز، شدت بیشتر افت قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، 17 بهمن 1402 همانند روز گذشته روند کاهشی دارد. از آغاز روند معاملات امروز، افت قیمت با شدت بیشتری نسبت به روز گذشته در هر دو بازار داخلی و مونتاژی مشاهده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، 17 بهمن 1402 روند نزولی روز گذشته را تجربه می‌کند. البته یکی از تفاوت‌های معاملات امروز، شدت بیشتر افت قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است.

نرخ دلار چند روزیست که وارد روند اصلاحی شده و سرانجام در نزدیکی کانال 55 هزار تومان به ثبات رسید. در حال حاضر مهم‌ترین عامل تأثیرگذار روی بازار خودرو، نرخ ارز و میزان عرضه در بازار محسوب می‌شود. هرچند عرضه خودروسازان به نسبت سال گذشته افت ناچیزی دارد، اما با توجه به اینکه میزان تقاضا در بازار بسیار محدود است، نوسانات نرخ دلار می‌تواند تأثیر لحظه‌ای روی قیمت خودرو داشته باشد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز معاملات امروز، وضعیت کاهشی را تجربه می‌کند، البته برخی از خودروهای داخلی هم به صورت محدود گران‌تر شده یا بدون تغییر هستند.

ساینا S یکی از سدان‌های کوچک شهری و ارزان‌قیمت بازار بوده که با افت چهار میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، وارد کانال 397 میلیون تومان شد.

شاهین G لوکس‌ترین سدان تولیدی شرکت سایپا هم از این قاعده مستثنی نیست که 13 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ 675 میلیون تومان معامله می‌شود.

رانا پلاس پانوراما یکی دیگر از سدان‌های جمع‌وجور داخلی به شمار می‌رود. این خودرو با افت 11 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت 639 میلیون تومان رسید.

سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز یکی از معدود خودروهای داخلی بازار بوده که با رشد قیمت همراه است. این سدان داخلی سه میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ 703 میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو 17 بهمن 1402

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی بازار هم مانند محصولات داخلی، افت قیمت دارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری که یکی از ارزان‌ترین محصولات مونتاژی بازار است، از کانال 800 میلیون تومان سقوط کرد و پنج میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته، با نرخ 795 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار محسوب می‌شود که 13 میلیون تومان نسبت به دیروز کاهش قیمت دارد و با یک میلیارد و 580 میلیون تومان معامله می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ که سدان مونتاژی بهمن موتور به شمار می‌رود، جزو گران‌ترین محصولات مونتاژی بازار است. این خودرو 50 میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ دو میلیارد و 320 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو مونتاژی 17 بهمن 1402

پیش‌بینی قیمت خودرو

هماطور که اشاره شد، مهم‌ترین بازیگر بازار خودرو در وضعیت فعلی را می‌توان نرخ دلار در بازار آزاد نام برد. در حال حاضر اغلب کارشناسان اقتصادی، روند نزولی را برای نرخ دلار متصور هستند؛ البته به دلیل رشد نسبی تقاضا با توجه به نزدیکی بازار شب عید، در صورتی که حتی نرخ دلار با افت بیشتری همراه شود، احتمالاً قیمت خودرو در وضعیت ثبات و رکود به سر ببرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: