کد خبر: ۳۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 10
شفا آنلاين-مسئولان باغ وحش «نشویل» در ایالت «تنسی» آمریکا اعلام کردند: توله پاندای قرمزی که دو ماه پیش در این باغ وحش متولد شد اکنون در سلامت کامل به سر می‌برد.
 به گزارش شفا آنلاين، باغ وحش نشویل ابراز امیدواری کرد که این توله پاندا احتمالا پاییز آتی در معرض دید عموم قرار گیرد و این نمایش عمومی با انتخاب یک نام جدید برای این پاندا همراه خواهد بود.

مسئولان باغ وحش «نشویل» اعلام کردند: توله پاندای قرمز دو ماهه‌ای که در ماه ژوئیه در این باغ وحش متولد شد، اکنون در کنار مادرش در لانه اختصاصی خود در کمال صحت و سلامت زندگی می‌کند و تا پاییز مردم می‌توانند این حیوان دوست‌داشتنی در این باغ وحش ببینند.

خبر تولد این توله پاندای ماده در تاریخ سوم ژوئیه از سوی مسئولان باغ وحش اعلام شد و از آن زمان این توله پاندا دور از چشم بازدیدکنندگان اما تحت نظارت دقیق مسئولان باغ وحش در لانه اختصاصی خود در کنار مادرش زندگی می‌کند. پانداهای قرمز بومی چین، نپال و شمال میانمار هستند. کارشناسان حیات وحش می‌گویند که پاندای قرمز جزو گونه‌های در معرض تهدید شناخته می‌شوند و نرخ مرگ و میر آنها در دوره نوزادی بسیار بالاست.

 «کارن رایس»، سرپرست بخش حیوانات گوشتخوار در باغ‌ وحش نشویل می‌گوید: پانداهای قرمز مادر، بسیار در معرض استرس هستند و به راحتی آشفته می‌شوند و همین ویژگی باعث می‌شود که توله خود را طرد کرده یا ناخواسته به آن آسیب برسانند. بنابراین به دلیل بالا بودن مرگ و میر نوزادان پانداهای قرمز، توله‌های تازه متولد شده در باغ وحش تحت مراقبت‌های جدی قرار می‌گیرند تا از صحت و سلامت آن اطمینان حاصل شود.






ایسنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: