کد خبر: ۳۳۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 05
اما چند روزی است پای کارتخوان‌های بدون مالیات هم به ‌میدان باز شده؛ کارتخوان‌‎هایی که گفته می‌شود از ۳۵۰ هزار تومان تا ۳۵ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت دارند
شفا آنلاین>اقتصاد>از ابتدای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، حاشیه‌هایی چون تمکین نکردن برخی اصناف در نصب کارتخوان، دریافت پول نقد از مشتریان و اجبار مشتری به رفتن پای دستگاه عابربانک برای پرداخت پول به‌وجود آمده است. 

به گزارش شفا آنلاین:اما چند روزی است پای کارتخوان‌های بدون مالیات هم به ‌میدان باز شده؛ کارتخوان‌‎هایی که گفته می‌شود از ۳۵۰ هزار تومان تا ۳۵ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت دارند و مخصوص اصنافی همچون طلافروشان، پزشکان و به ‌طور کلی اصنافی هستند که میزان پرداخت مالیات آنان نسبت به ‌دیگر مشاغل بیشتر است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی می‌گوید: مالیات از دستگاه کارتخوان گرفته نمی‌شود. ممکن است دستگاه‌هایی با عنوان «کَش‌لِس» یا کارت به‌ کارت باشد. دستگاه‌های کارتخوان عامل واریز وجوه به‌ حساب تجاری افراد هستند اما دستگاه «کَش‌لِس» شرایط کارت به‌ کارت به ‌سایر حساب‌ها را فراهم می‌کند. این حساب‌ها تجاری نیستند، بلکه حساب‌های شخصی و حتی ممکن است حساب اجاره‌ای افراد باشند.

برخی افراد ممکن است دستگاه‌های کارتخوان‌هایی که به ‌پرونده‌های مالیاتی با ضریب پایین و یا دارای معافیت از مالیات الصاق شده‌اند را تهیه و در اختیار افراد دیگری قرار دهند؛ به ‎طور مثال فردی در صنف طلافروشی فعالیت دارد اما دستگاه کارتخوانی در اختیار دارد که مربوط به‌ گلخانه‌داری و معاف از مالیات است که البته در قالب حساب‌های مشکوک به‌ فعالیت تجاری شناسایی می‌شود. / روزنامه قدس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: