کد خبر: ۳۳۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 03
جنیدی جعفری، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران:
شهاب الدین جنیدی جعفری گفت: در حال حاضر یکی از مسائل و چالش‌های داروخانه‌ها میزان تخصیص بودجه برای طرح دارویاری در سال ۱۴۰۳ است.

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بودجه دارویاری به مهم‌ترین چالش های داروخانه‌ها پرداخت و گفت: داروخانه‌ها برای پرداخت مطالبات شرکت‌های پخش دارو با مشکل کمبود نقدینگی مواجه خواهند شد، آثار کمبود بودجه دارو، زنجیره تامین دارو را دچار مشکل خواهد کرد و در این بین داروخانه‌ها بیش از دیگر حلقه‌های این زنجیره، مشکل خواهند داشت.

به گزارش شفا آنلاین:شهاب الدین جنیدی جعفری گفت: در حال حاضر یکی از مسائل و چالش‌های داروخانه‌ها میزان تخصیص بودجه برای طرح دارویاری در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: به نظر می‌رسد پیشنهاد کارشناسی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای بودجه واقعی دارویاری مورد موافقت قطعی قرار نگرفته و آنچه تاکنون اعلام شده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از بودجه پیشنهادی برای سال آینده است.

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران به تبعات کمبود بودجه دارو اشاره کرد و گفت: کمبود دارو و عدم بازپرداخت مطالبات مؤسسات خدمات رسان همچون داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها، آشکارترین تبعات کمبود بودجه دارو خواهد بود.

جنیدی جعفری در پایان افزود: در چنین شرایطی داروخانه‌ها در مسیر خدمت به مردم دچار مشکل خواهند شد زیرا داروخانه‌ها برای پرداخت مطالبات شرکت‌های پخش دارو با مشکل کمبود نقدینگی مواجه خواهند شد، آثار کمبود بودجه دارو، زنجیره تأمین دارو را دچار مشکل خواهد کرد و در این بین داروخانه‌ها بیش از دیگر حلقه‌های این زنجیره مشکل خواهند داشت. /مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: