کد خبر: ۳۳۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 03
به گفته مرکز اعتیاد و سلامت روان (CAMH)، خط تلفنی پیشگیری از خودکشی کانادا ۹۸۸ از زمان راه‌اندازی در ماه نوامبر، بطور میانگین روزانه هزار تماس تلفنی و حضوری و ۴۵۰ پیامک داشته است.

شفا آنلاین>سلامت>یکی از معضلات کانادا افزایش موارد خودکشی است و بر همین اساس نوامبر سال گذشته یک خط پیشگیری از خودکشی در کانادا راه اندازی شد . به گفته مرکز اعتیاد و سلامت روان (CAMH)، خط تلفنی پیشگیری از خودکشی کانادا ۹۸۸ از زمان راه‌اندازی در ماه نوامبر، بطور میانگین روزانه هزار تماس تلفنی و حضوری و ۴۵۰ پیامک داشته است.

به گزارش شفا آنلاین: به نقل از سی‌تی‌وی نیوز، «آلیسون کرافورد»، روانپزشک و رئیس پزشکی ارشد خط پیشگیری از خودکشی کانادا، در این رابطه گفت: اگرچه ممکن است یک رقم نگران کننده باشد اما در مقایسه با مدت زمان انتظار برای راه اندازی این خط، ثبت این تعداد تماس دور از انتظار نبوده و در حد ارقام پیش‌بینی شده CAMH است.

وی افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم که حجم تماس‌ها و پیامک‌ها به مرور زمان افزایش یابد و برای حل آن نیز راهکار داریم.

مرگ سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ کانادایی در اثر خودکشی

سالانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کانادایی در اثر خودکشی فوت می‌کنند. بر همین اساس پس از سال‌ها درخواست و پیگیری کارشناسان بهداشت روان، خط کمک سه رقمی پیشگیری خوکشی کانادا توسط دولت فدرال و با همت CAMH در پایان نوامبر ۲۰۲۳ راه اندازی شد.

کرافورد با تاکید بر اینکه ما می‌دانیم که نیاز به این سرویس وجود دارد و قطعاً تعداد تماس‌ها و پیامک‌ها بیانگر این موضوع است افزود: ما هنوز در اول راه هستیم و هدف نهایی خط تلفن ۹۸۸ این است که این شماره را هر کانادایی بشناسد و در شرایط بحرانی به یاد آن بیفتد.

او با بیان اینکه دسترسی به یک شماره سه رقمی برای ما یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این کار بود اظهار داشت: ما قبلاً یک شماره تلفن و خدمات ملی ۱۰ رقمی داشتیم. اما ما می‌دانیم که دسترسی به خدمات ما با یک خط سه رقمی بهتر از یک خط دهم رقمی است زیرا حداقل به خاطر سپردن آن به خصوص در زمان بحران آسان‌تر است.

رئیس پزشکی ارشد خط پیشگیری از خودکشی کانادا در رابطه با عملکرد این خط بیان داشت: هنگامی که شخصی با شماره ۹۸۸ تماس می‌گیرد یا پیامکی ارسال می‌کند، ابتدا با پیامی برقراری ارتباط او به این مرکز اطلاع داده می شود سپس از او چند سوال پرسیده می شود از جمله اینکه آیا خدمات را به زبان انگلیسی می‌خواهد یا فرانسوی؟ و بعد به اولین کارشناس در استان خودش متصل می‌شود.

کرافورد با تاکید بر اینکه پاسخ دهندگان به این خط در زمینه پیشگیری از خودکشی آموزش دیده‌اند و حتی هر صورت وجود خطر خودکشب به مراجعه کنندگان کمک می‌کنند گفت: خط تلفن ۹۸۸ شبکه‌ای از ارائه دهندگان خدمات رواپزشکی است که در تمام استانها خدمات می‌دهد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: