کد خبر: ۳۳۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 03
شهاب الدین جنیدی جعفری، گفت: در حال حاضر، یکی از مسائل و چالش‌های داروخانه‌ها، میزان تخصیص بودجه برای طرح دارویاری در سال ۱۴۰۳ است.

شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بودجه دارویاری، به مهم‌ترین چالش های داروخانه‌ها پرداخت.

به گزارش شفا آنلاین:شهاب الدین جنیدی جعفری، گفت: در حال حاضر، یکی از مسائل و چالش‌های داروخانه‌ها، میزان تخصیص بودجه برای طرح دارویاری در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: به نظر می‌رسد، پیشنهاد کارشناسی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای بودجه واقعی دارویاری، مورد موافقت قطعی قرار نگرفته و آنچه تاکنون اعلام شده، حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از بودجه پیشنهادی برای سال آینده است.

جنیدی در ادامه به تبعات کمبود بودجه دارو اشاره کرد و گفت: کمبود دارو و عدم بازپرداخت مطالبات مؤسسات خدمات رسان همچون داروخانه‌ها از سوی بیمه‌ها، آشکارترین تبعات کمبود بودجه دارو خواهد بود.

سخنگوی انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: در چنین شرایطی، داروخانه‌ها در مسیر خدمت به مردم دچار مشکل خواهند شد. زیرا، داروخانه‌ها برای پرداخت مطالبات شرکت‌های پخش دارو، با مشکل کمبود نقدینگی مواجه خواهند شد.

جنیدی ادامه داد: آثار کمبود بودجه دارو، زنجیره تأمین دارو را دچار مشکل خواهد کرد و در این بین، داروخانه‌ها بیش از دیگر حلقه‌های این زنجیره، مشکل خواهند داشت. / مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: