کد خبر: ۳۳۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 02
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد علاوه بر مجازات کیفری، به مدت یک سال به کار خدماتی در مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محکوم شد.

شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد علاوه بر مجازات کیفری، به مدت یک سال به کار خدماتی در مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محکوم شد.

به گزارش شفا آنلاین:علی یزدانی گفت: فرد خاطی که در یک سال گذشته بیش از 100 بار با تماس تلفی مزاحم مرکز اورژانس 115  مشهد شده بود و روند خدمات‌رسانی به شهروندان را دچار اختلال کرده بود، با پیگیری مدیریت  امور حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه و ارسال گزارشات مستمر از مزاحمین تلفنی به‌صورت شکایت به قوه قضائیه،  در رای کتبی اعلام شده برای وی، علاوه بر جزای نقدی و حبس تعزیری به یک سال و هر روز 4 ساعت  انجام امور خدماتی در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه محکوم شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی، موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت‌های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومین ترافیکی می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون سعی شده است تا با آموزش همگانی و رسانه ای و اطلاع رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی موثر  انجام شود، اما با این حال مطابق بررسی آماری بیش از 5 درصد تماس‌های تلفنی مزاحمت و بیش از 40 درصد موارد نامرتبط بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقاء یابد و همگان بدانند مسئولیت عواقب استفاده نامناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن  خط است و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به  خطر افتادن جان هموطنان است، انجام می‌شود. / تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: