کد خبر: ۳۳۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 02
مدیر گروه جراحی مغز دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره جراحی مبتلایان به صرع توضیح داد.

شفا آنلاین>سلامت>محسن نبیونی در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی جراحی تشنج اظهار کرد: بیماری تشنج یا صرع یک بیماری قدیمی است که از نوزادان تا افراد مسن را درگیر می‌کند .

به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه امروزه با پیشرفت صنعت داروسازی، داروهای کم عارضه برای کنترل و درمان این بیماری ساخته می‌شود ، افزود: بسیاری از داروهایی که برای افراد مبتلابه صرع تجویز می‌شود، نمونه ایرانی دار ند و فقط اندکی از آن‌ها خارجی هستند .

دبیر اجرایی نخستین همایش بین‌المللی جراحی تشنج ادامه داد: از چند سال پیش اعمال جر احی نیز برای درمان تشنج به کمک این بیماران آمده است و بسیاری از آنان بهبود پیداکرده‌اند.

این جراح مغز و اعصاب گفت: جراحی تشنج بر اساس یافته‌های پاتولوژی و آناتومی مغز انجام می‌شود و در هنگام جراحی راه‌های عصبی که عامل تشدید تشنج هستند، قطع می‌شوند یا قسمتی از مغز که کانون تشنج است، برداشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین همایش بین‌المللی جراحی تشنج نیز با محوریت همین موضوع پنج شنبه ۱۲ بهمن با حضور ۳۵ سخنران داخلی و ۳ سخنران خارجی و شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور در بیمارستان فیروز گر برگزار شد.

وی یادآور شد: بیمارستان فیروزگر به دلیل حضور استادانی که در این‌گونه اعمال جراحی سابقه بیشتری دارند، در حال حاضر مرکز اصلی جراحی تشنج در کشور است.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین گفت: انتخاب بیمار برای جراحی تشنج در کمیسیون‌های چند تخصصی با حضور جراح مغز و اعصاب، روان‌پزشک، رادیولوژیست و نورولوژیست انجام می‌شود .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: