کد خبر: ۳۳۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 02
فناوران یک شرکت دانش بنیان با وجود تحریم‌ها و کمبود پانسمان بیماران ای بی موفق شدند به دانش فنی تولید این محصول دست یابند.

شفا آنلاین>سلامت>محمود قفقازی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای گفت: شرکت دانش بنیان ما پس از اعمال تحریم‌ها علیه کشور ایران و کمبود پانسمان بیماران پروانه‌ای با تکیه بر تحقیقات و دانش متخصصین خود توانسته است به فرمولاسیون پانسمان مپیلکس سوئد منطبق با گایدلاین جهانی توصیه شده جهت پانسمان‌های‌ ای بی دست یابد و درصدد است تا این محصول را با هدف یاری رساندن به ارتقای سلامت این بیماران حساس و آسیب پذیر کشورمان در مقیاس نیمه صنعتی بومی‌سازی کند.

به گزارش شفا آنلاین:او افزود: پانسمان فوم تبافلکس با جذب عمودی ترشحات و مدیریت رطوبت و خاصیت بالشتکی که دارد باعث ضربه‌گیری و پیشگیری از اصطکاک می‌شود. این پانسمان به دلیل خاصیت منعطفی که دارد در محل‌های گوناگون بدن قابل استفاده است و محیطی ایده آل جهت بهبودی زخم فراهم می‌کند. 

قفقازی بیان کرد: پانسمان بیماران پروانه‌ای تولید شده کشورمان مهندسی معکوس شده و از نظر کیفیت با نمونه‌های خارجی برابر است. زیر ساخت‌های این محصول اعم از خطوط تولید توسعه داده شده تا از واردات این محصول جلوگیری شده و نیازی به نمونه‌های خارجی نباشد. اگر حمایت‌های مورد نیاز انجام می‌شد، در سال جاری خط تولید این محصول رونمایی می‌شد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت نیازمند حمایت‌های سازمانی وزارت بهداشت و درمان و بانکی است، زیرا با توجه به ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که صرف نمونه خارجی می‌شود اگر در داخل از این محصول حمایت شود صرفه اقتصادی چند برابری برای کشور به همراه دارد. پانسمان بیماران پروانه‌ای تولید شرکت دانش بنیان ما هنوز تاییدیه وزارت بهداشت را دریافت نکرده، اما گواهی ثبت محصول را اخذ کرده است.

او ادامه داد: پانسمان تبافلکس متشکل از یک لایه پلی اورتان آغشته به phmb غلیظ بوده که در مقابل باکتری‌های گرم مثبت، منفی، قارچ‌ها و مخمر‌ها موثر است. این پانسمان با جذب عمودی ترشحات و مدیریت رطوبت و خاصیت بالشتکی که دارد باعث ضربه‌گیری و پیشگیری از اصطکاک می‌شود.

این پانسمان‌ها به دلیل خاصیت انعطافی که دارد در محل‌های گوناگون بدن قابل استفاده بوده و محیطی ایده‌آل جهت بهبودی زخم فراهم می‌کند. این پانسمان دارای ویژگی لایه پلی اورتان نفوذ ناپذیر نسبت به باکتری‌ها، ظرفیت بالای جذب عمودی اگزودا، بالانس رطوبت زخم، پیشگیری از مسریشن و عدم چسبندگی به سطح زخم است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: