کد خبر: ۳۳۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 02
مدرسه زمستانی بین‌المللی ۲۰۲۴ دانشگاه علوم پزشکی تهران که از هفتم بهمن ماه آغاز شده، میزبان ۳۰ دانشجوی بین المللی از کشورهای اندونزی، پرو، کوبا، کلمبیا، روسیه، صربستان، تاجیکستان و عراق است.
شفا آنلاین>سلامت>در این دروه آموزشی دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، سینا، امیراعلم، مرکز قلب و رازی همکاری دارند و دوره آموزشی آن ۲۱ بهمن ماه پایان می یابد.

به گزارش شفا آنلاین:مدرسه زمستانی بین‌المللی ۲۰۲۴ دانشگاه علوم پزشکی تهران از هفتم بهمن در دانشکده‌های پزشکی و داروسازی آغاز شده و از ۱۴ بهمن با شروع فعالیت در دانشکده دندانپزشکی ادامه خواهد یافت.

در مجموع ۳۰ دانشجوی بین‌المللی از کشورهای اندونزی، پرو، کوبا، کلمبیا، روسیه، صربستان، تاجیکستان و عراق برای حضور در این دوره‌های آموزشی ثبت‌نام کرده‌اند و اکنون هشت دانشجو از کشورهای روسیه، پرو و کلمبیا به مدت یک هفته (۷ تا ۱۱ بهمن )‌ در حال گذراندن دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی‌شده مدارس زمستانی دانشکده‌های پزشکی و داروسازی هستند.

بیمارستان‌های امام خمینی(ره)، سینا، امیراعلم، مرکز قلب و رازی، در برگزاری آموزش‌های بالینی این مدرسه زمستانی همکاری می‌کنند و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه نیز در حال آماده شدن برای ارائه برنامه‌های آموزشی خود است که از ۱۴ تا ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ برای ۲۲ دانشجوی بین‌الملل از کشورهای روسیه، صربستان، تاجیکستان و عراق برگزار می‌شود.

آرمان زرگران مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه، درباره این دوره اظهار داشت:‌ برگزاری مدارس زمستانی، یکی از موثرترین راه‌های معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه است که دانشجویان پس از حضور در این دوره‌های کوتاه‌مدت و شناخت دانشگاه و ایران، در مقاطع تحصیلی بالاتر و یا مقاطع تخصصی، کشورمان را به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی و هدف آموزشی برمی‌گزینند و یا برای شروع دوره‌های آموزشی دوستان و دیگر هم‌وطنان خود در رشته‌های پایه و کارشناسی، دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوانی دانشگاهی صاحب جایگاه و رتبه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و جهانی معرفی می‌کنند.

مدیر توسعه امور بین‌الملل معاونت بین‌الملل بیان داشت: در حاشیه این مدرسه زمستانی، گروهی ۶ نفره از اساتید و مسئولان دانشگاه‌های انجمن محمدیه کشور اندونزی نیز علاوه بر شرکت در دوره‌های آموزشی، به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در حال بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مراکز تحقیقاتی، بیمارستانی و دیدار و گفت‌وگو با اعضای گروه‌های آموزشی دانشگاه هستند که این امر در اجرای عملیاتی برنامه‌های همکاری بین‌المللی آتی بسیار تأثیرگذار است.

زرگران درباره سابقه برگزاری مدارس فصلی دانشگاه تصریح کرد: برگزاری مدارس فصلی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌ صورت تابستانی و زمستانی، از تابستان ۱۴۰۱ به‌صورت متمرکز و با همکاری تعدادی از دانشکده‌های دانشگاه آغاز شد و مدرسه زمستانی ۲۰۲۴، چهارمین دوره برگزاری این مدارس است.

 در حاشیه مدرسه زمستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، علاوه بر مباحث علمی و بالینی، برنامه‌های ایرانولوژی و تهرانگردی برای دانشجویان پیش‌بینی‌شده است و دانشجویان علاوه بر یادگیری و آشنایی با توانمندی‌های علمی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با کشور ایران و آثار فرهنگی و تاریخی شهر تهران نیز آشنا می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: