کد خبر: ۳۳۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 01
قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه، 12 بهمن 1402، سرانجام از روند صعودی خارج شد. البته باز هم تعدادی از خودروها در بازار داخلی و مونتاژی گران‌تر شده‌اند، اما کاهش و ثبات قیمتی نیز مشاهده می‌شود.

شفا آنلاین>خوردو>قیمت خودرو، امروز، پنج‌شنبه، 12 بهمن 1402، روند صعودی خود را متوقف کرد. با وجود اینکه برخی از محصولات باز هم افزایش قیمت دارند، اما تعداد زیادی از خودروها نیز با افت قیمت همراه شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه، 12 بهمن 1402، سرانجام از روند صعودی خارج شد. البته باز هم تعدادی از خودروها در بازار داخلی و مونتاژی گران‌تر شده‌اند، اما کاهش و ثبات قیمتی نیز مشاهده می‌شود.

افزایش نرخ دلار در بازار آزاد روز گذشته متوقف شد و بسیاری از افراد، روند فعلی بازار خودرو را ناشی از این امر می‌دانند. اما نکته قابل توجه اینکه افزایش نرخ دلار بسیار بیشتر از قیمت خودرو بوده و این وضعیت، برخلاف سال‌های گذشته است. در سال‌های گذشته با نوسان دلار، قیمت خودرو با جهش ناگهانی مواجه می‌شد، اما روند فوق در حال حاضر صورت نمی‌گیرد که می‌توان آن را به دلیل کاهش چشم‌گیر تقاضا در بازار خودرو دانست.

قیمت خودروهای داخلی

کوییک دنده‌ای S جزو ارزان‌ترین خودروهای هاچ‌بک بازار محسوب می‌شود که از ابتدای روند معاملات امروز شش میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ 399 میلیون تومان رسیده است.

شاهین G لوکس‌ترین سدان تولیدی سایپا هم حدود پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و با 690 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس LX TU5 یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی بازار به شمار می‌رود و اخیراً مشخص شد که تا پایان سال جاری توقف تولید خواهد شد. این خودرو با افت قیمت هفت میلیون تومانی با قیمت 737 میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک V4 لوکس‌ترین سدان تولیدی بازار داخلیست که باز هم مثل روزهای گذشته جهش قیمت قابل توجهی دارد. این خودرو 30 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه می‌کند و به کانال یک میلیارد و 110 میلیون تومان رسیده است.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین مونتاژی‌های بازار به شمار می‌رود که روز گذشته 40 میلیون تومان افزایش قیمت داشت، از ابتدای امروز 10 میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با 830 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس یکی از کراس‌اوورهای محبوب بازار محسوب می‌شود که 10 میلیون تومان رشد قیمت را تجربه کرده و به نرخ یک میلیارد و 650 میلیون تومان رسیده است.

دیگنیتی پرستیژ کراس‌اوور گران‌قیمت بهمن موتور طی هفته‌های گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشت. این خودرو از ابتدای امروز 10 میلیون تومان افت قیمت دارد و با دو میلیارد و 370 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: با توجه به رشد نرخ ارز، قیمت خودرو هم در بازار صعودی شده؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد. چرا که مالکان خودرو انتظار افزایش قیمت بیشتر را دارند و خریداران، منتظر ثبات نرخ ارز در بازار هستند. در نتیجه هفته آینده نیز احتمالاً وضعیت بازار به همین شکل باشد و بازار در رکود بماند، یا اینکه با افزایش نرخ دلار باز هم قیمت خودرو افزایش یابد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: