کد خبر: ۳۳۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 31
امیرعبداللهیان:
در بحث‌های فنی مربوط به هواپیمایی موافقتنامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان با توجه به توقف ۷ الی ۸ ساله حج عمره و بحث‌های فنی از سرگیری پروازها بر مبنای توافق جدید انجام شد.
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر امور خارجه با بیان اینکه مقامات عربستان به صراحت گفتند که در خصوص حل مشکلات فنی دستورات لازم داده شده است، گفت: امروز قرار است من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی را داشته باشم و آخرین وضعیت را در این ارتباط بررسی کنیم.

به گزارش شفا آنلاین:حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در خصوص حج ما با وزیر خارجه عربستان یک توافقی را انجام دادیم. در بحث‌های فنی مربوط به هواپیمایی موافقتنامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان با توجه به توقف ۷ الی ۸ ساله حج عمره و بحث‌های فنی از سرگیری پروازها بر مبنای توافق جدید انجام شد.

وی گفت: در روزهای گذشته یک هیئتی از طرف وزارت امور خارجه و هواپیمایی عربستان سعودی به ایران آمدند و طبق روالی متعارف مباحث فنی خود را تکمیل کردند. قرار است که امروز من با همتای سعودی خودم گفت‌وگوی تلفنی را انجام دهم و آخرین وضعیت را در این ارتباط بررسی کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: مقامات عربستانی به ما به صراحت گفتند که در خصوص حل مشکل فنی دستورات لازم به آنها داده شده و کار در مسیر درست خودش در حال پیش رفتن است.

وزیر امور خارجه در خصوص اخرین وضعیت ارتباط با پاکستان هم تصریح کرد: در خصوص پاکستان گفت‌وگوهای بسیار خوبی با مقامات عالی رتبه این کشور داریم و می‌دانید در چند روز آینده انتخابات در پاکستان برگزار خواهد شد. برای ما مباحث همکاری‌های تجاری اقتصادی، توسعه بازارچه‌ها و مناطق آزاد و مرزی بسیار مهم است، رویکرد اساسی ما این است که مرزهایی که تروریست‌ها در نزدیکی آن مستقر بودند تبدیل به مرزهای تجاری، صلح و دوستی میان دو کشور شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: