کد خبر: ۳۳۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 31
هزاران پزشک در بیمارستان‌های دانشگاهی آلمان امروز (سه شنبه) در اعتراض به شرایط کاری نامناسب و دستمزدهای پایین اعتراض کرده و اختلالاتی را در روند درمان بیماران ایجاد کردند.
شفا آنلاین>سلامت>در هانوفر آلمان 4000 پزشک برای شرایط کاری بهتر و دستمزد بیشتر در بیمارستان های دانشگاهی تظاهرات کردند. آنها می خواهند مانند همکاران خود در بیمارستان های محلی حقوق دریافت کنند.

 به گزارش شفا آنلاین:به دلیل اعتصاب هشداردهنده پزشکان در مناقشه چانه زنی جمعی، محدودیت هایی در بیمارستان های دانشگاهی در سراسر آلمان شکل گرفت. به گفته اتحادیه Marburger Bund، برخی از بیماران باید برای زمان انتظار طولانی تری آماده می شدند و عمل های غیر فوری نیز به تعویق افتاد. این اتحادیه گفت، با این حال، توافق نامه های خدمات اضطراری وجود دارد تا بتوان با این شرایط به طور مناسب برخورد کرد.

به گفته پلیس، حدود 4000 نفر در تظاهرات مرکزی هانوفر شرکت کردند که بسیاری از آنها کت سفید پوشیده بودند. اتحادیه ماربرگر باند از بیش از 20000 پزشک در 23 بیمارستان دانشگاهی در سراسر کشور خواسته بود تا دست به اعتصاب هشدار بزنند. همچنین اعتراضات کوچکتری در چندین کلینیک در جنوب آلمان برگزار شد. برگزارکنندگان این حرکت اعتراضی از 5000 شرکت کننده در هانوفر و چند صد نفر در فرایبورگ، توبینگن، اولم، هایدلبرگ، مونیخ، آخن، کلن و دوسلدورف صحبت کردند.

ماربرگر باند خواستار 12.5 درصد دستمزد بیشتر برای این پزشکان و بهبود شرایط کاری است. به گفته این اتحادیه، حقوق اولیه پزشکان در بیمارستان های دانشگاهی حدود 200 تا 600 یورو کمتر از بیمارستان های شهری با ساعات کاری طولانی تر است. تاکنون هیچ توافقی با انجمن چانه زنی دسته جمعی کشورهای آلمان (TdL) در سه دور مذاکره صورت نگرفته است.

(TdL) از شکست دور سوم مذاکرات در اواسط ژانویه ابراز تاسف کرد و آمادگی خود را برای سازش اعلام کرد. مونیکا هاینولد (سبزها)، وزیر دارایی شلسویگ-هولشتاین و مذاکره کننده TdL، گفت: «تقدیر ما از کار پزشکان در بیمارستان های دانشگاهی باید به صورت پولی نیز بیان شود. او امیدوار است در پایان فوریه راه حلی قابل قبول برای هر دو طرف پیدا شود.

اعتصاب ها در بخش های مختلف آلمان همچنان ادامه دارد. مسافران پرواز در این کشور هم باید برای لغو و تأخیر در روز پنج شنبه آماده باشند. دلیل آن اعتصاب هشدار سراسری نیروهای امنیتی هوانوردی است که بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان اتحادیه وردی برای آن فراخوان داده است.

بر اساس اطلاعات منابع انسانی، این اتحادیه از حدود 25000 کارمند در صنعت امنیت هوانوردی خواست تا از صبح پنج شنبه دست از کار بکشند. این اعتصاب باید تا نیمه شب ادامه یابد.

این کارمندان در کنترل مسافران، چمدان ها و کارکنان کار می کنند. بدون آنها، مناطق امنیتی در فرودگاه ها قابل بهره برداری نیستند. بنابراین احتمالاً حمل و نقل هوایی در سایه این اعتصاب ها در بخش‌های وسیعی از آلمان فلج می شود. آخرین بار در مارس سال گذشته اعتصابات هشدار دهنده در امنیت هوانوردی صورت گرفت.

اتحادیه وردی از جمله خواستار افزایش حقوق کارمندان است. تاکنون در سه دور مذاکرات توافقی در این باره صورت نگرفته است. مذاکرات بیشتر برای هفته آینده برنامه ریزی شده است.

اتحادیه وردی آلمان بعد از پایان اعتصاب های طولانی مدت لوکوموتیو رانان که حدود 6 روز ادامه داشت و منجر به اختلالات گسترده ای شد همچنین خواستار اعتصاب های هشداردهنده تمام روز در وسایل نقلیه عمومی محلی تقریباً در تمام ایالت های فدرال آلمان در جمعه آینده شده است. "کریستین بهله"، معاون رئیس فدرال اتحادیه وردی، روز دوشنبه در سخنانی در برلین گفت: از آنجایی که مذاکره جمعی اکنون در همه ایالت‌های فدرال انجام شده و هیچ نتیجه‌ای نداشته است، اکنون زمان اعمال فشار بیشتر بر کارفرمایان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: