کد خبر: ۳۳۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 31
برخی افراد هستند که به شب‌بیداری و تماشای تلویزیون و خواندن کتاب در ساعات پس از نیمه شب علاقه دارند.
شفا آنلاین>سلامت> تحقیقاتی ارتباط خواب دیرهنگام را با بسیاری از مشکلات سلامتی نشان داده است. افرادی که به اندازه کافی نمی‌خوابند در معرض خطر بیشتر بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، دیابت، اضطراب، افسردگی  و حتی تصادفات و جراحات هستند.

تقویت سلامت روان
 به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند افرادی که زودتر از خواب بیدار می‌شوند، کمتر به افسردگی، اضطراب یا سایر اختلالات خلقی و روحی مبتلا می‌شوند. کسانی که زودتر از خواب بیدار می‌شوند دسترسی بیشتری به نور روز که  تقویت‌کننده طبیعی خلق و خو است، دارند.
زمان برای یک صبحانه سالم
وقتی زود از خواب بیدار می‌شوید، زمان بیشتری برای خوردن یک صبحانه سالم دارید. اما اگر دیر از خواب بیدار شوید، به‌احتمال زیاد آن‌را سریع درست می‌کنید و معمولا  مواد غذایی ناسالم می‌خورید یا به‌طور کلی صبحانه را حذف می‌کنید.
بهبود عملکرد مغز
مطالعات نشان می‌دهد که اینرسی خواب یا مه‌مغزی ناشی از خواب (احساس گیجی پس از بیدار شدن)، می‌تواند بین 2 تا 4 ساعت طول بکشد. زود بیدار شدن به بدن شما زمان می‌دهد تا به‌طور طبیعی (بدون وابستگی به قهوه) به اوج بیداری برسد و سطح انرژی، وضوح ذهنی و تمرکز شما از همان ابتدا در بهترین وضعیت باشد.
کیفیت بالای خواب و فواید سلامت خواب زودهنگام
اگر زودتر از خواب بیدار ‌شوید، به‌احتمال زیاد زودتر برای خواب آماده می‌شوید و  استراحت شبانه کافی خواهید داشت. افرادی که به اندازه کافی می‌خوابند از سلامت روانی بهتر، عملکرد مغزی دقیق‌تر و سیستم ایمنی قوی‌تری  برخوردار خواهند بود. همچنین احتمال مواجه‌شدن آنها با خطر ابتلا به مشکلات مزمن سلامت، کمتر است.
زمان کمتر در ترافیک و کاهش استرس و افسردگی
زود بلند شدن و بیرون آمدن از خانه می‌تواند به شما کمک کند تا زودتر از آغاز شلوغی و ترافیک صبحگاهی به خیابان بروید. حضور کمتر در ترافیک باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود و همچنین می‌تواند به محافظت از سلامت و آسایش شما کمک کند. نتایج تحقیقات نشستن در ترافیک را به این موارد مرتبط کرده است: استرس و اضطراب، افسردگی، پرخاشگری و عصبانیت و مسائل تنفسی.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: