کد خبر: ۳۳۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 03
مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت به تشریح برنامه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پرداخت و گفت: این برنامه با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور تدوین شده است.

شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:موضوع پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان جزء اولویت های کاری مراقبین سلامت است، سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در کشور است، پیشگیری از سرطان می تواند از طریق ترویج سبک زندگی سالم، غربالگری و آموزش انجام شود. همچنین تشخیص زودهنگام سرطان نیز می تواند به افزایش شانس بقا و بهبودی بیماران کمک کند.

 به گزارش شفا آنلاین:کوروش اعتماد در همایش علمی کشوری برنامه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان و روده بزرگ به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان که صبح امروز 9 بهمن در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به تجربه موفق در برنامه پویش ملی سلامت و غربالگری فشارخون و دیابت و مشارکت حداکثری مردم بر اهمیت پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان تاکید کرد.

وی افزود: موضوع پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان جزء اولویت های کاری مراقبین سلامت است، سرطان یکی از مهمترین علل مرگ و میر در کشور است، پیشگیری از سرطان می تواند از طریق ترویج سبک زندگی سالم، غربالگری و آموزش انجام شود. همچنین تشخیص زودهنگام سرطان نیز می تواند به افزایش شانس بقا و بهبودی بیماران کمک کند.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت به تشریح برنامه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پرداخت و گفت: این برنامه با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور تدوین شده است. این برنامه شامل اقداماتی نظیر غربالگری سرطان پستان و روده بزرگ، آموزش به جامعه و ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی می باشد.

اعتماد به موضوع سالمندی جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: با بالا رفتن سن و سالمندی، احتمال ابتلا به سرطان نیز افزایش پیدا می کند و همین موضوع در سال های آتی افزایش سرطان را در برخواهد داشت.

وی خطاب به مدیران دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی باید در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان برنامه های مدون و بررسی و رصد لازم را داشته باشند.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در پایان به سلامت کودکان نیز اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به سلامت کودکان در راستای جوان شدن جمعیت و سالم بودن جامعه نقش بسزائی دارد و در اولویت سیاست های وزارت بهداشت است

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: