کد خبر: ۳۳۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 29
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز مطرح کرد؛
شهرام صیادی از آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار «من مسوولم، برای پیشگیری سرطان خودم، خانواده ام و جامعه ام» در استان البرز همزمان با سراسر کشور از ۸ لغایت ۱۵ بهمن ماه خبر داد
شفا آنلاین>سلامت>رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: میزان بروز استاندارد شده سنی سرطان در کشور و البرز به ترتیب ۱۷۳ و ۱۸۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

به گزارش شفا آنلاین:شهرام صیادی از آغاز پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار «من مسوولم، برای پیشگیری سرطان خودم، خانواده ام و جامعه ام» در استان البرز همزمان با سراسر کشور از ۸ لغایت ۱۵ بهمن ماه خبر داد و گفت: این پویش هر ساله با هدف افزایش آگاهی عموم جامعه در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان، اصلاح باورهای نادرست، تقویت برنامه‌های تشخیص زودهنگام سرطان و افزایش حمایت سیاست گذاران در رابطه با کنترل عوامل خطر سرطان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز عنوان کرد: میزان بروز استاندارد شده سنی سرطان در کشور و البرز به ترتیب ۱۷۳ و ۱۸۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر است. سرطان‌های سینه، پروستات، روده بزرگ، معده و پوست از انواع سرطان‌های شایع در البرز هستند و بیشترین فوت در این زمینه ناشی از سرطان‌های معده و ریه است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است، بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیری از سرطان از جمله پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت بدنی منظم، وزن مناسب، تغذیه سالم، مراقبت از پوست، مراقبت در برابر انواع عفونت‌ها، رعایت اصول ایمنی در محیط کار و خانه، توجه به سلامت روان و زندگی اجتماعی سالم و مراجعه به موقع به پزشک با وجود علائم هشدار دهنده تاکید کرد.

صیادی از البرزنشینان خواست تا با مراجعه به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان مربوط به پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان بهرمند شوند و بیان کرد: در این مراکز خدمات تشخیص زودهنگام سرطان سینه و دهانه رحم در خانم‌های ۳۰ تا ۶۹ سال و خدمات تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ در خانم‌ها و آقایان ۵۰ تا ۶۹ سال ارائه می‌شود/ مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: