کد خبر: ۳۳۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 29
فرشاد مومنی، اقتصاددان:
فرشاد مومنی گفت: افرادی که حساسیت نصفه و نیمه به تنها عامل باقی مانده سر سفره مردم یعنی نان غیرت به خرج می‌دهند و رسیدن نان به دهن بعضی را رانت تلقی می‌کنند تا با این ترتیب بترسیم و آن را از سفره مردم حذف کنیم.

شفا آنلاین>اجتماعی>فرشاد مومنی گفت: افرادی که حساسیت نصفه و نیمه به تنها عامل باقی مانده سر سفره مردم یعنی نان غیرت به خرج می‌دهند و رسیدن نان به دهن بعضی را رانت تلقی می‌کنند تا با این ترتیب بترسیم و آن را از سفره مردم حذف کنیم.

به گزارش شفا آنلاین:بخش‌‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

  • یک اقلیت برخوردار مرتب معافیت مالیاتی برایشان جور می شود. برای اکثریت مردم یعنی تولید کنندگان و مصرف کنندگان مشکلات متعدد جور می‌کنند.
  • افرادی که حساسیت نصفه و نیمه به تنها عامل باقی مانده سر سفره مردم یعنی نان غیرت به خرج می‌دهند و رسیدن نان به دهن بعضی را رانت تلقی می‌کنند تا با این ترتیب بترسیم و آن را از سفره مردم حذف کنیم.
  • شرافتمندانه در مورد وضعیت نظام مالیات ستانی مان صحبت کنید. چرا اعتراض نمی کنید که در برابر افزایش حقوق بیشتر به بازنشستگان مالیات برارزش افزوده را افزایش دادند.
  • مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد در کل نظام مالیات ستانی در ایران مجموع سهم مالیات بر مالکان مستغلات، مالیات بر مشاغل و مالیات بر  ثروت از کل درآمد مالیاتی دولت هفت درصد است‌. ولی وقتی نوبت تولید کننده می‌شود سهم  مالیات بر واردات و ارزش افزوده و مالیات بر مزد و حقوق بالای ۵۰ درصد است همزمان همه تولید کنندگان و همه مصرف کنندگان را زیر فشار خرد کننده می‌گذارند . / جماران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: