کد خبر: ۳۳۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 28
تزریق واکسن فقط مخصوص دختران نیست و در پسران هم توصیه می‌شود و آنان و شریک جنسی‌شان را نسبت به سرطان‌های دستگاه تناسلی ایمن می‌کند .
شفا آنلاین>سلامت>در پاسخ به این سوال، دکتر فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه واکسن گارداسیل از ویروس پاپیلومای انسانی تشکیل شده که این ویروس ها احتمال عفونت را در دستگاه تناسلی زنان و مردان فراهم می کند که خطر ابتلا به سرطان های دستگاه تناسلی ، معقد ، سر و گردن را افزایش می‌دهد، می‌گوید: تزریق این واکسن در سنین ٩ تا ١٤ سالگی در دو نوبت و در سنین بالای ١٥ سال در سه نوبت خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:او ادامه می‌دهد: تزریق واکسن فقط مخصوص دختران نیست و در پسران هم توصیه می‌شود و آنان و شریک جنسی‌شان را نسبت به سرطان‌های دستگاه تناسلی ایمن می‌کند .

این پزشک ادامه می‌دهد: تزریق این واکسن هیچ عوارضی به همراه ندارد. بهتر است تزریق این واکسن قبل از داشتن روابط زناشویی تزریق شود ، اما تزریق آن حتی پس از آن هم توصیه می شود و در ارتقاء سطح سلامت فرد و ایمنی نسبت به سرطان های وابسته به ویروس پاپیلوما بسیار موثر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: