کد خبر: ۳۳۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 25
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی یا حتی افراد توانایی تولید پانسمان‌‌ بیماران پروانه‌ای و دارو‌ها‌ی بیماران SMA را دارند، ما از آنها حمایت خواهیم کرد.

شفا آنلاین>سلامت>یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص برخی از شایعات منتشر شده در رابطه با تولید داروهای SMA و پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای در کشور گفت: در حال حاضر یکی از محققان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران برای تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای در حال تحقیق و بررسی هستند اما تا کنون مجوزی برای تولید نگرفته‌اند. همچنین یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و یک محقق در زمینه تولید فرآورده‌های خوراکی و تزریقی بیماران SMA در حال فعالیت و بررسی هستند اما تا کنون تولیدی در کشور صورت نگرفته است.

به گزارش شفا آنلاین:وی در خصوص حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تولید داروهای SMA و پانسمان بیماران پروانه‌ای توضیح داد: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در خصوص حمایت از تولید داروهای بیماران ‌SMA و پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای اعلام آمادگی کرده‌است؛ اگر شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی یا حتی افراد توانایی تولید پانسمان‌‌ها و دارو‌ها‌ی این بیماران را داشته باشند، ما از آنها حمایت خواهیم کرد. 

وی در ادامه افزود: اگر محققان درخواست داشته باشند ما در قسمت پژوهشگاه به صورت صددرصد حمایت خواهیم کرد. وزارت بهداشت مصمم است که در آینده غربالگری و کنترل این بیماران را مورد هدف قرار دهد.هدفمان این است که این محصولات را به مرحله تولید در داخل برسانیم؛ هیچ مانعی هم برای این کار وجود ندارد.

وی در خصوص توزیع داروهای بیماران SMA در حال حاضر توضیح داد: در حال حاضر با دستور وزیر بهداشت روند درمان بیماران SMA زیر نظر معاونت درمان قرار گرفته است. سازمان غذا و دارو مسؤول تأمین دارو و معاونت درمان هم متصدی درمان است. در حال حاضر سازمان غذا و دارو همکاری بسیار خوبی دارد و از معاونت تحقیقات و فناوری هم خواسته شده تا برای تحقیقات کمک کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: