کد خبر: ۳۳۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 24
انجمن قلب آمریکا هشدار می‌دهد که برف پارو کردن خطر حمله قلبی یا ایست قلبی ناگهانی را افزایش می‌دهد.
شفا آنلاین>سلامت>این انجمن می‌گوید: «پارو کردن برف در میان فعالیت‌های بدنی که استرس مضاعفی بر قلب وارد می‌کند، جایگاه برجسته ای دارد، به ویژه برای افرادی که به ورزش منظم عادت ندارند.»

به گزارش شفا آنلاین:«بری فرانکلین»، مدیر قلب و عروق پیشگیرانه و توانبخشی قلبی در بیمارستان کورول میشیگان، می‌گوید: «پارو کردن برف کمی از پیاده رو ممکن است کار سختی به نظر نرسد. اما بر اساس تحقیقاتی که انجام داده ایم، فشار برف سنگین ممکن است به اندازه یا حتی بیشتر از انجام تست استرس روی تردمیل برای قلب سخت باشد.»

فرانکلین توضیح داد که پارو کردن برف عمدتاً کار با دست است، که بیشتر از کار با پا برای قلب سخت‌تر است.

وی گفت: «علاوه بر این، افرادی که برای بلند کردن یک پارو سنگین برف تلاش می‌کنند اغلب به طور ناخودآگاه نفس خود را حبس می‌کنند که باعث افزایش شدید ضربان قلب و فشار خون می‌شود.»

از آنجایی که مردم بیشتر در حین پارو زدن بی حرکت می‌ایستند، پاهایشان در حین کار زیاد حرکت نمی‌کند. این روند منجر به تجمع خون در پاها می‌شود و قلب را از تأمین خون اکسیژن دار محروم می‌کند.

و در نهایت، هوای سرد باعث انقباض رگ‌های خونی در سراسر بدن، افزایش فشار خون و انقباض عروق منتهی به قلب می‌شود.

فرانکلین در ادامه افزود: «حرکت پارو کردن برف برای بدن شما بسیار سخت و طاقت فرسا است و می‌تواند باعث افزایش قابل توجه ضربان قلب و فشار خون شما شود. همراه با این واقعیت که قرار گرفتن در معرض هوای سرد می‌تواند رگ‌های خونی را در سراسر بدن منقبض کند.»

فرانکلین گفت: «برف پارو کردن به‌ویژه برای افرادی که از قبل خطرات قلبی دارند، مانند افراد چاق، سیگاری‌ها، دیابتی‌ها و بازماندگان حملات قلبی یا سکته قبلی نگران‌کننده است.»

وی تاکید می‌کند: «افرادی که دارای این ویژگی‌ها هستند و کسانی که جراحی بای پس یا آنژیوپلاستی عروق کرونر انجام داده اند، به سادگی نباید در هیچ شرایطی برف را پارو کنند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: