کد خبر: ۳۳۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 23
سرپرست مرکز آموزشی، درمانی شهید بهشتی کاشان از انجام نخستین عمل جراحی قلب با استفاده از روش قلب تپنده در این مرکز درمانی خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>سید رامین مدنی اظهار کرد: بیمار، یک زن ۷۸ ساله با سابقه دیابت شدید و بیماری قلبی و سکته بود که بعد از انجام اقدامات درمانی و تشخیص نهایی توسط پزشک معالج و جراح قلب، اقدام‌های لازم برای انجام عمل جراحی قلب باز انجام شد.

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: در این عمل جراحی، علاوه بر استفاده از روش قلب تپنده با پمپ و بدون ایست قلبی، با هدف کاهش چشمگیر عوارض پس از عمل ازجمله عفونت درزگاه جراحی و درد‌های مزمن قفسه سینه، از تکنیک‌های جدید شامل برداشت پیوند سرخرگی به روش اسکلوتانیزه (لخت شده) و ساماندهی فشرده قند خون هنگام عمل بهره گرفته شد.

وی گفت: بنا به گزارش‌های پرستاری، اکنون حال عمومی بیمار مساعد است و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر است. امیدواریم پیشرفت‌های اخیر این مرکز با وجود نیرو‌های توانمند در انجام موفقیت‌آمیز جراحی‌های پرخطر، گامی ارزشمند در راستای پاسخگویی به اعتماد مردم فهیم و مراجعان به این مرکز باشد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مدنی افزود: انجام به‌روزترین و جدیدترین روش‌های درمانی قلب، از جمله اهدافی است که مجموعه مدیریت این مرکز برای گروه قلب این بیمارستان در طول مدت فعالیتش تعریف کرده و بیمارستان توانسته است هر سال به این هدف نزدیک‌تر شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: