کد خبر: ۳۳۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 23
آغاز ردزنی رسانه‌ای چند هفته پیش، از فعالیت مرموز یک دکتر داروساز در مشهد که در حوزه فروش انسولین‌های تاریخ مصرف گذشته دستی بر آتش داشت، مستنداتی بدست آورد.

شفا آنلاین>سلامت>انسولین‌هایی که محل درج تاریخ مصرف آن‌ها بریده و برچسب‌های جعلی اصالت دارو روی آن‌ها چسبانده شده بود و به داروهایی که حدود یک سال از تاریخ مصرف آن‌ها گذشته بود، چهار سال دیگر هم تاریخ داده بودند، از موارد کشف شده در داروخانه‌ای در خیابان امام رضا(ع) است.

به گزارش شفا آنلاین:با پیگیری‌ها و ورود به پشت‌پرده مافیای فروش داروهای قاچاق، جریان داروهای تاریخ مصرف گذشته و قاچاق دارو از کشور به آن سوی مرزها فاش شد و به دنبال آن تا امروز دو دکتر داروساز در مشهد دستگیر و چهار داروخانه هم پلمب شد.

آغاز ردزنی رسانه‌ای چند هفته پیش، از فعالیت مرموز یک دکتر داروساز در مشهد که در حوزه فروش انسولین‌های تاریخ مصرف گذشته دستی بر آتش داشت، مستنداتی بدست آورد.

مستندات اولیه و خام ماجرا نیاز داشت که تیم خبری خط قرمز، بررسی میدانی ماجرا را در دستور کار خود قرار دهد. پس در این مرحله چندین روز کار میدانی مورد نیاز بود. این رویه هم انجام شد تا اینکه قسمتی از اقدامات شوم یک داروساز مشهدی که پنج داروخانه در نقاط مختلف شهر را در کنترل داشت و سلامت مردم را هدف سودجویی‌های خود قرار داده بود، برای رسانه نمایان شد و پرده تاریک و مخفی رفتار این فرد کنار رفت.

ماجرای فروش انسولین تاریخ مصرف گذشته

در سلسله پیگیری‌های ما معلوم شد این دکتر داروساز اقدام به فروش انسولین‌های تاریخ مصرف گذشته به صورت گسترده می‌کند؛ اما موضوع رنج‌آور دیگر اینکه فروش انسولین‌ها با درج برچسب جعلی اصالت کالا صورت می‌گرفت که به داروها چند سال دیگر تاریخ مصرف جعلی می‌داد!

این رویه که جان مصرف‌کنندگان را به خطر می‌انداخت، تا جایی پیش رفت که حتی پی بردیم متخلف، یک انبار بزرگ هم در حوالی یکی از داروخانه‌هایش دارد که حجم عظیمی از دارو در آن نگهداری می‌شود و وجود آن همه دارو در یک انبار، امری طبیعی نیست!

پیش از آنکه موضوع را به تعزیرات حکومتی استان منتقل کنیم، تحقیقات خود را در مورد جعل برچسب‌های اصالت دارو کمی گسترده‌تر کردیم.

فروش برچسب اصالت دارو، خیلی شیک

در این مرحله از پیگیری‌ها نمایان شد برچسب اصالت دارو که قرار بود راه تخلفات گسترده در حوزه دارو را برچیند، جعل آن به راحتی صورت می‌گیرد به طوری که برچسب‌های خام و پرینترهای مورد نیاز در فضای مجازی آسان‌تر از تهیه یک پیتزا خرید و فروش می‌شود!

این مستندسازی هم صورت می‌گیرد و حالا وقت آن رسیده که سید مرتضی مدنی فدکی؛ مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی هم در جریان ماجرا قرار بگیرد.

همراهی قابل قدردانی مدیر کل تعزیرات با رسانه

مستندات را در یک جلسه روی میز مدیر کل تعزیرات حکومتی قرار می‌دهیم. سید مرتضی مدنی فدکی به سرعت دستور داد تمامی نیروهای شعب سیار تعزیرات حکومتی مشهد برای عملیات همزمان و ورود به داروخانه‌های دکتر «ک» آماده شوند.

وی همچنین برای آنکه این اقدام توسط افراد مرتبط با داروخانه‌ها لو نرود و همه امور تا زمان ورود تعزیرات حکومتی مشهد به محل‌های مورد نظر مخفی بماند، دستورهای ویژه‌ای داد.

خیابان‌های امام رضا(ع)، دانش، سناباد و بولوار شاهد؛ چهار منطقه‌ای بود که داروخانه‌های این داروساز آنجا قرار داشت. عملیات بازرسی همزمان با دستور حسینی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد آغاز شد.

کشف انبارهای مخفی‌ و انسولین‌های تاریخ گذشته

تیم خبری که پیش از این، انبارهای مخفی داروخانه‌ها را که برای نگهداری داروهای قاچاق و یا کمیاب از آن‌ها استفاده می‌شد، شناسایی کرده بود، همان ابتدا از رئیس شعبه تعزیرات خواست به سراغ این مکان‌ها برود. جالباسی که به صورت کاملاً حرفه‌ای در مخفی داشت، دیواری که روی آن با قاب‌هایی پوشانده شده بود؛ اما وقتی قاب‌ها کنار می‌رفت، داخل دیوار محلی برای نگهداری دارو بود.

کشف این مکان‌ها گوشه‌ای از رفتار مجرمانه این دکتر داروساز بود و وقتی از داروخانه او در خیابان امام رضا(ع) انسولین‌های تاریخ مصرف گذشته کشف شد، دیگر تمامی مسیرهای فرار بر متخلف بسته شد.

انسولین‌هایی که محل درج تاریخ مصرف آن‌ها بریده و برچسب‌های جعلی اصالت دارو روی آن‌ها چسبانده شده بود و به داروهایی که حدود یک سال از تاریخ مصرف آن‌ها گذشته بود، چهار سال دیگر هم تاریخ داده بودند، از موارد کشف شده در این داروخانه محسوب می‌شد.

در این مرحله یک انبار و یک داروخانه پلمب شد و پرونده هم روی میز تعزیرات حکومتی قرار گرفت؛ اما دکتر داروساز سعی می‌کرد به بهانه‌های مختلف انبار پلمب شده و داروخانه را باز کند!

ورود نیروهای امنیتی به پرونده

طبق روال قانونی این اقدام صورت گرفت؛ اما ماجرا وارد فاز جدیدی شد؛ چرا که این بار سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد ماجرا شده بودند و تحرکات مشکوک این فرد و دیگر افراد مرتبط با او را تحت کنترل داشتند.

چند روز از ماجرا نگذشته بود که این داروساز به همراه یک زن که از نیروهای او بود، دستگیر و سه داروخانه و انبار داروی او هم پلمب شد.

بررسی‌های تیم خبری نشان می‌دهد پس از بازداشت این دکتر داروساز، موضوع چند میلیارد قاچاق دارو مطرح است به طوری که وی تا امروز چند محل نگهداری داروی قاچاق را در اعترافاتش لو داده است!

ماجرای دستگیری یک داروساز دیگر چه بود؟

هرچند پرونده این فرد ابعاد گسترده‌ای داشت و سربازان گمنام امام زمان(عج) به دقت در حال بررسی تمامی زوایای ماجرا هستند، در کنار این موضوع موج برخورد با داروخانه‌های متخلف با توجه به گلایه‌های مردم و با دستور تعزیرات حکومتی خراسان رضوی آغاز شد.

در این مرحله یک داروخانه دیگر که در حوالی خیابان رازی مشهد واقع شده بود، در عملیاتی دقیق توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) مورد بازرسی قرار گرفت. در پی این اقدام چند انبار مخفی دارو که برخی زیر صندلی‌هایی بود که مشتری روی آن می‌نشست، به همراه مقادیر زیادی داروی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.

اما نکته مهم این پرونده، فروش داروهای خاصی توسط این داروخانه به یک دکتر در همان منطقه بود؛ داروهای کمیابی که در اتاق عمل و بیهوشی کاربرد فراوانی داشت. با لو رفتن ماجرا مطب پزشک مورد بازرسی قرار گرفت و تمامی داروها کشف و توقیف شد.

در پایان این اقدام قاطع نیز یک پزشک داروساز به همراه سه نفر دیگر بازداشت شدند تا تحقیقات تکمیلی در این زمینه صورت بگیرد. / روزنامه قدس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: