کد خبر: ۳۳۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 22
شرکت JungKwanJang، زیرمجموعه برند اصلی تولیدکننده جینسنگ قرمز کره‌جنوبی KGC، چهارشنبه گذشته اعلام کرد که یک محصول جدید جینسنگ قرمز را با استفاده از لانه پرندگان خوراکی برای هدف قرار دادن بازار چین عرضه کرده است.

شفا آنلاین>سلامت>جینسنگ قرمز کره‌‌‌ای، گیاهی است که در آسیا رشد کرده و گاهی به نام جینسنگ آسیایی، جینسنگ چینی یا جینسنگ پاناکس نیز شناخته می‌شود. این نوع جینسنگ را نباید با جینسنگ سیبری یا جینسنگ آمریکایی اشتباه گرفت، چراکه جینسنگ سیبری و آمریکایی گیاهان دیگری بوده و کاربردهای متفاوتی دارند. ریشه جینسنگ به عنوان یک درمان خانگی طبیعی و به شکل مکمل استفاده می‌شود. جینسنگ با کیفیت معمولا با قیمت بالایی به فروش می‌‌‌رسد، زیرا مدت زمان کاشت تا برداشت این گیاه طولانی بوده و قبل از استفاده، نیاز است گیاه جینسنگ ۵ سال رشد کند.

به گزارش شفا آنلاین:در حقیقت ریشه جینسنگ خشک و تصفیه‌‌نشده جینسنگ سفید و ریشه جینسنگ بخار‌پز و خشک‌شده جینسنگ قرمز نامیده می‌شود. اما لانه‌‌‌های پرستو، به‌ویژه، مدت‌‌‌هاست که به عنوان یک غذای لذیذ در غذاهای چینی در نظر گرفته می‌شود، و اخیرا به طور گسترده‌ای در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود، زیرا حاوی اسید سیالیک، نوعی اسید آمینه و همچنین مواد معدنی و کلاژن مختلف است.

بازار لانه‌‌‌های پرندگان خوراکی سالانه به رشد خود ادامه می‌دهد و تا سال ۲۰۲۲، اندازه آن حدود ۴۳ میلیارد یوآن چین (۶میلیارد دلار) برآورد شده است. لانه‌‌‌ها از بزاق پرنده و سایر مواد طبیعی ساخته می‌‌‌شوند و معمولا در غارهای ساحلی یا شکاف‌‌‌های سنگی در جنوب شرقی آسیا نظیر کشورهای مالزی و اندونزی یافت می‌‌‌شوند. لانه‌‌‌ها توسط کوهنوردان ماهری که در روش‌های سنتی جمع‌‌‌آوری آموزش دیده‌‌‌اند برداشت می‌شود که این کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد. لانه‌‌‌های خوراکی پرندگان یکی از گران‌‌‌ترین محصولات حیوانی هستند که توسط انسان مصرف می‌شود که بسته به درجه‌‌‌بندی، لانه‌‌‌ها با قیمت‌هایی تا حدود ۴۳۰۰ دلار در هر پوند (۹۵۰۰ دلار در کیلوگرم) به فروش می‌‌‌رسند.

اعتقاد بر این است که لانه پرندگان خوراکی دارای چند فواید سلامتی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین تصور می‌شود که دارای خواص ضد پیری، بهبود رنگ پوست و کاهش چین و چروک است. محتوای پروتئین بالای لانه آن را به یک ماده محبوب در سوپ‌‌‌ها، دسرها و سایر غذاها تبدیل کرده است. لانه پرندگان خوراکی به دلیل کمیاب بودن و هزینه بالای آن، یک غذای لوکس به حساب می‌‌‌آید و اغلب برای مناسبت‌‌‌های خاص رزرو می‌شود یا به نشانه مهمان‌نوازی و احترام از مهمانان پذیرایی می‌شود. محصول جدید شرکت جونگ‌‌‌کوانگ‌‌‌جانگ ترکیبی از پودر عصاره لانه پرنده، کنسانتره انار و عصاره جینسنگ قرمز خود شرکت است. از آنجا که انار حاوی استروژن گیاهی و همچنین سایر آنتی‌اکسیدان‌‌‌ها از جمله تانن، آنتوسیانین و اسید الاژیک است، این شرکت گفت که این محصول جدید فواید پوستی را نیز افزایش می‌دهد. یکی از مقامات KGC گفت: محصول جدید ما به مصرف‌کنندگان چینی اجازه می‌دهد از خوردن غذای محبوب لانه‌‌‌های پرندگان لذت ببرند. در ادامه ما به انتخاب مواد مفید برای سلامتی محصولات خود ادامه خواهیم داد و آنها را به بازار عرضه خواهیم کرد.

این محصول که تحت عنوان Good Base، نام تجاری مواد غذایی بهداشتی JungKwanJang به بازار عرضه شده است، برای خرید در فروشگاه‌‌‌های معاف از مالیات در فرودگاه‌‌‌ها و مناطق مرکزی شهر در دسترس است. این شرکت همچنین قصد دارد به زودی این محصول را به چین صادر کند. برخی تحقیقات نشان داده مصرف جینسنگ ممکن است برای افراد مبتلا به سرطان مفید باشد. جینسنگ می‌تواند از سرطان روده بزرگ پیشگیری کرده و ترکیب آن با شیمی‌‌‌درمانی در افراد مبتلا به سرطان به حال بهتر بیماران کمک می‌کند. علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان داده جینسنگ می‌تواند از رشد تومورها پیشگیری کرده و گسترش سلول‌‌‌های سرطانی را متوقف کند. مصرف جینسنگ همچنین از سرماخوردگی پیشگیری کرده، برای کاهش شدت علائم بیماری قلبی مفید است و به افزایش هوشیاری، کاهش استرس و بهبود استقامت بدنی کمک می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: