کد خبر: ۳۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 10
شفا آنلاین -وزیر کار در تازه‌ترین گزارش خود به مجلس تعداد بیکاران فعلی کشور را ۶ میلیون نفر اعلام کرد و هشدار داد اگر کاری نکنیم تعداد بیکاران در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیون نفر خواهند رسید.


به گزارش شفا آنلاین ،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک کمیسیون ویژه رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید مجلس از نمایندگان خواست تا برای رفع معضل بیکاری با ایجاد صندوق اشتغال موافقت کنند و مجوز ایجاد این صندوق را بدهند.

ربیعی در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گزارش داد که در حال حاضر 6 میلیون نیروی انسانی بیکار در کشور وجود دارد که 7 میلیون نفر دیگر نیز به آن اضافه خواهد شد.

وی در این باره به نمایندگان هشدار داد و بیان داشت: اگر برای رفع مشکل بیکاری برنامه ریزی نکنیم، قطعا دچار مشکل می‌شویم.

وزیر کار همچنین به لزوم رشد اقتصادی متوسط سالانه 7 درصد اشاره کرد و گفت: در سنوات قبل رشد اقتصادی کشور منفی بود و در حال حاضر به صفر رسیده و به سمت مثبت حرکت می‌کند و هرچه کمتر از 7 درصد باشد، از مهار اشتغال عاجز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگر کاری نکنیم در افق 1400 تعداد بیکاران به 10 میلیون نفر می‌رسد و این عدد خوبی نیست و بسیار خطرناک است، گفت: عمده واجدان شرایط کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی‌اند که 40 درصد آنها خانم هستند.مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: