کد خبر: ۳۳۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 22
رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی:
بهترین راه مدیریت این موضوع افزایش آگاهی مردم است، اگر بتوانیم مردم را در مقابل تبلیغات اغواگرانه‌ای که در فضای مجازی وجود دارد واکسینه کنیم موثر است

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه میزان شکایت‌ها در حوزه عمل زیبایی و خدمات زیبایی روبه افزایش است گفت: بخشی از این مشکل ناشی از تقاضای بیش از حد مردم است چراکه میزان تقاضا برای خدمات زیبایی در کشور بیمارگونه است.

به گزارش شفا آنلاین:محمد رئیس زاده در خصوص جرایم پزشکی و مسائل مرتبط با قصور پزشکان ضمن تشکر از قوه قضاییه گفت: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با حوزه معاونت توسعه نیروی انسانی وزارت بهداشت امضا کردیم تا بتوانیم قضات را بیشتر با جرایم پزشکی آشنا و آن‌ها نیز پزشکان را با مبانی حقوقی این حوزه آشنا کنند، در حال حاضر همکاری بسیار نزدیکی وجود دارد و قوه قضاییه بسیاری از پرونده‌ها را برای کارشناسی به سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی ارجاع می‌دهد، این همکاری‌ها به‌شکل علمی در حال گسترش و تقویت است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مقام اول را در بحث قصور پزشکی حوزه زیبایی دارد ادامه داد: شکایت‌ها به ویژه در حوزه عمل زیبایی و خدمات زیبایی رو به افزایش است و برای رفع این مشکل لازم است سطح سواد مردم را در این حوزه بالا ببریم، چون میزان تقاضا برای خدمات زیبایی در کشور بیمارگونه است.

بیشترین مشکل در حوزه ارائه خدمات زیبایی در مراکز غیرمجوزدار است

وی افزود: بهترین راه مدیریت این موضوع افزایش آگاهی مردم است، اگر بتوانیم مردم را در مقابل تبلیغات اغواگرانه‌ای که در فضای مجازی وجود دارد واکسینه کنیم موثر است و همچنین باید آگاهی مردم را بالا ببریم که در بسیاری از حوزه‌ها نیاز به خدمات زیبایی وجود ندارد و در کنار این موارد باید نظارت قوی داشته باشیم.

رئیس زاده تصریح کرد: ما در هر سه حوزه‌ای که اشاره کردم مشکل داریم و آنچه مایل هستم روی آن تمرکز کنم این است که به مردم بگویم که اگر برای عمل زیبایی اصرار دارند حتما به مراکز معتبر و مجوزدار مراجعه کنند چراکه بیشترین مشکل در حوزه ارائه خدمات زیبایی در مراکز غیرمجاز به وجود می‌آید.

رئیس زاده گفت: در مراکز دارای مجوز بیمار می‌تواند به نظام پزشکی شکایت کند، ولی مکان‌هایی که فرد بدون مجوز ورود پیدا کرده و تکنسین عمل می‌کند یا در آرایشگاهی که کار زیبایی انجام می‌شود بیمار نمی‌تواند برای شکایت به نظام پزشکی مراجعه کند و نظارتی در آن حوزه وجود ندارد. بحث مهم این است که به مردم آگاهی دهیم که فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورند چرا که در آن تبلیغات قیمت‌های پایین برای عمل زیبایی می‌گذارند ولی در نهایت عمل را یک تکنسین یا فرد غیرمتبحر انجام می‌دهد.

لزوم مدیریت سونامی اعمال زیبایی در کشور

وی در پایان با تاکید بر اینکه در حوزه زیبایی تقریباً حد و مرزی نداریم افزود: برای این حوزه باید آیین‌نامه‌هایی تنظیم و نظارت انجام شود تا بتوانیم این سونامی اعمال زیبایی در کشور را مدیریت کنیم. / میزان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: