کد خبر: ۳۳۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 21
معاون وزیر کار گفت: بخشی از فارغ‌التحصیلان بیکار، کمبود انگیزه کار و امید به بازار کار دارند. بخش دیگری از این فارغ‌التحصیلان بیکار ما نیز مساله انتظارات مالی و حقوق را دارند.
شفا آنلاین>جامعه>محمود کریمی‌بیرانوند در مورد مشوق‌های دولت در زمینه دعوت نیروی کار تحصیلکرده دانشگاهی و ماهر و نخبه به بازار کار گفت: مساله افزایش امتیازات مالی و مزد به تنهایی نمی‌تواند این چالش را برطرف کند. از طرف دیگر، افزایش انگیزه و مهارت نیز به تنهایی این مشکل را رفع نمی‌کند، بلکه باید یک مجموعه از سیاست‌ها در این زمینه اتخاذ شود که در این زمینه شورای عالی اشتغال ورود کرده است. باید یک پکیج فرهنگی، مهارتی، اقتصادی و اجتماعی برای حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان تدارک ببینیم.
به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه به زودی خبرهای خوبی در حوزه اقدامات صورت‌گرفته و تدابیر اخذ‌شده در حوزه بیکاری جوانان فارغ‌التحصیل ارائه می‌دهیم، گفت: مساله‌ای که باعث می‌شود رضایت شغلی باعث بهبود وضعیت کشور در این زمینه شود، برداشتن تمرکز از روی کمیت شغل به سوی کیفیت شغل و نگاه کیفی به اشتغال ایجادی است.
کریمی‌بیرانوند با اشاره به اینکه بخش زیادی از نیروی کار آماده به اشتغال کشور در زمینه تامین مسکن دغدغه مالی پیدا می‌کنند، افزود: در زمینه مسکن کارگران و ایجاد مشوق‌های مزدی نیز دولت در حال اقداماتی است که معاونان روابط کار و تعاون در این زمینه توضیحاتی ارائه خواهند داد./ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: