کد خبر: ۳۳۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024January 21
با دستگیری اعضای باند دزدان سابقه داری که با خودروی 207 سقف شیشه ای به طبقات اول مجتمع های مسکونی مشهد دستبرد می زدند، ماجراهای باور نکردنی آن ها در حالی لو رفت که مشخص شد3 دزد خوشگذران در طول حدود10 سال زندان با یکدیگر آشنا شده و هم بندی بوده اند.
شفا آنلاین>حادثه>از مدتی قبل سرقت های طلا و لوازم با ارزش از واحدهای آپارتمانی مشهد در حالی پلیس را به تکاپو انداخت که بررسی های مقدماتی نشان می داد دزدان مذکور از یک دستگاه پژو207 سقف شیشه ای برای دستبرد به منازل استفاده می کنند. بنابراین پیگیری سرقت های مذکور با صدور دستوری از سوی سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده به گروهی تخصصی از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی سپرده شد و بدین ترتیب رصدهای اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان دستبرد به واحد های آپارتمانی ادامه یافت. تحقیقات میدانی کارآگاهان بیانگر آن بود که بیشتر سرقت ها در مناطق جنوبی مشهد و از طبقات اول مجتمع های مسکونی صورت گرفته است و سارقان از طریق تراس ها به منازل وارد شده و اشیای با ارزش را به سرقت برده اند.
 به گزارش شفا آنلاین: بازبینی دوربین های مداربسته نشان داد یکی از سارقان سابقه داری که 2سال قبل توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شده بود،پشت فرمان پژو 207 سقف شیشه ای قرار دارد. با این سرنخ مهم بی درنگ کارآگاهان بانک اطلاعات مجرمان را بررسی کردند و به نتایجی رسیدند که بیانگر فعالیت دوباره سارق سابقه دار بود. با تجزیه و تحلیل های کارشناس جرم،بالاخره مخفیگاه «مسعود» در بولوار هاشمیه شناسایی شد و گروهی از کارآگاهان با هدایت سرگرد احمدی (رئیس اداره عملیات ویژه آگاهی)در اوایل شب مخفیگاه وی را به محاصره درآوردند و او را در حالی به دام انداختند که جراحی های زیبایی جدیدی انجام داده بود. با اعترافات این متهم 41 ساله مشخص شد یکی از هم بندی های وی نیز در سرقت های مذکور نقش دارد و با یکدیگر به منازل مردم دستبرد می زنند. به همین دلیل گروه عملیاتی کارآگاهان به سرپرستی سروان نوری(افسر پرونده) در نیمه های شب به طرف بولوار امامیه در منطقه قاسم آباد مشهد حرکت کردند و برای دستگیری «میلاد»(سارق سابقه دار) وارد پارکینگ شدند، اما این جوان 33 ساله که متوجه حضور پلیس شده بود، ناگهان پشت فرمان پراید 111نشست و به صورت دنده عقب با سرعت وحشتناکی به طرف در پارکینگ پدال گاز را فشرد. او به فریاد های «ایست»کارآگاهان نیز توجهی نکرد و عقب خودرو را به در پارکینگ کوبید و با شکستن در به داخل خیابان گریخت. دراین هنگام کارآگاهان اقدام به تیراندازی کردند، اما با آن که 45 گلوله شلیک شد و بدنه پراید هدف ده ها گلوله قرار گرفت بازهم «میلاد» از چنگ کارآگاهان گریخت و دقایقی بعد خودرو را به تیر برق حاشیه بولوار حجاب کوبید و خود به مکان نامعلومی فرار کرد.
بنابر گزارش روزنامه خراسان،باکشف خودروی پراید،ردزنی های اطلاعاتی همچنان ادامه یافت تا این که حدود یک هفته بعد مخفیگاه جدید وی در اطراف میدان 17 شهریور مشهد شناسایی شد. بررسی های نامحسوس حکایت از آن داشت که «میلاد» بعد از رها کردن خودرو در بولوار حجاب ، یک سوئیت اجاره کرده و به همراه دختری جوان قصد خرید خوراکی از یک خواربار فروشی را دارد. با این اطلاعات،بلافاصله گروه عملیاتی وارد خواربار فروشی شدند و او را درحالی دستگیر کردند که حیرت زده به کارآگاهان می نگریست!
طولی نکشید که آنان با کسب مجوزهای قضایی از قاضی امام وردی(بازپرس شعبه212دادسرای عمومی وانقلاب مشهد) سوئیت اجاره ای وی را مورد بازرسی قرار دادند و مقادیری ارزهای خارجی و سکه های سرقتی را کشف کردند. در همین حال بازجویی ها از 2 متهم آغاز و مشخص شد آنان درآخرین دستبرد خود به منزلی در بولوار کوثر مشهد،گاو صندوقی را به سرقت برده اند که بسیار سنگین بود. بررسی های بیشتر نشان داد در سرقت مذکور یکی از دزدان مسلح با آنان همکاری کرده است که او نیز در زندان مرکزی مشهد در حال گذراندن دوران محکومیت خود بود، اما اکنون با پابندهای الکترونیکی مدتی از محکومیت خود را در بیرون از زندان می گذراند.
به گزارش روزنامه خراسان ،ساعتی بعد کارآگاهان مخفیگاه سومین هم بندی سارقان منزل را نیز شناسایی و این متهم 35 ساله را هم دستگیر کردند. از سوی دیگر با کشف چندین دستگاه تلویزیون،پی اس فور،ساعت گران قیمت و ... از مخفیگاه سارقان، واکاوی های تخصصی پلیس نشان داد 3 عضو این باند سرقت که در زندان با یکدیگر آشنا شده اند، طلاها و اشیای گران بها را به شمال کشور حمل می کردند و با فروش آن ها به خوشگذرانی می پرداختند.
مسعود سرکرده این باند که 14 سال به اتهام کلاهبرداری و چند سال به اتهام سرقت در زندان تحمل کیفر کرده است، با اجاره خودروهای گران قیمت مقدمات دستبرد به منازل را فراهم می کرد. او با پول های حاصل از فروش اموال سرقتی عمل های زیبایی زیادی مانند کاشت مو،عمل بینی،تتو،لمینت دندان و... انجام می داد و برای تولد دخترانی که با او در ارتباط بودند، هدایای 50 میلیون تومانی می خرید و سپس با اجاره خودروهای لوکسی مانند بنز در محدوده بولوار وکیل آباد و هاشمیه به دور دور می پرداخت. متهم دیگر این پرونده که بعد از تحمل 9 سال زندان به صورت مشروط و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده بود نیز با پول های سرقتی یک واحد آپارتمانی برای خود تهیه کرده و لوازم آن را خریده بود.
سومین هم بندی عضو این باند نیز که به اتهام سرقت مسلحانه بیش از 7 سال را در زندان بود و 7 سال نیز زندانی تعلیقی دارد، هم اکنون برای گذران بقیه محکومیت خود با پابندهای الکترونیکی به جامعه بازگشته بود، اما او که در بازکردن گاو صندوق تبحر دارد در ماجرای آخرین سرقت اعضای باند ،به یاری آن ها رفته و با کمک دیگر سارقان ،گاو صندوق را به باغ ویلایی در منطقه شاهنامه برده اند  و او با کلیدهایی که از منزل مال باخته برداشته بودند،درگاو صندوق را باز کرده است که داخل آن بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان طلا و ارزهای خارجی بود. این متهم که «محمد» نام دارد، مدعی است قبل از تقسیم طلاها به دام کارآگاهان افتاده اند.
گزارش روزنامه خراسان حاکی است 3عضو این باندسرقت همچنین اعتراف کردند برخی از لوازم سرقتی مانند لپ تاپ،تلویزیون یا دیگر اشیای با ارزش را باآگهی در یکی از سایت های واسطه گری به فروش می رساندند.
متهمان این پرونده تاکنون به 8 فقره سرقت از منازل در مناطق بولوار شهید صیاد شیرازی،کوثر،دانش آموز، امامت و ... اعتراف کرده اند. بررسی های کارآگاهان در حالی برای کشف سرقت های احتمالی دیگر آنان ادامه دارد که تحقیقات بیشتر نشان می دهد3 هم بندی مذکور ماجراهای باور نکردنی را رقم زده اند و همه پول های حاصل از سرقت را برای خوشگذرانی هزینه کرده اند.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: