کد خبر: ۳۳۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - 2024January 20
سایت آمار جهانی WPR اعلام کرد:
آمار و تحلیل‌ها در زمینه بررسی میزان افسردگی مردم جهان در سال 2024 میلادی، حاکی از روند افزایشی این اختلال سلامت روانی در مردم آمریکا و اروپا است.

شفا آنلاین>سلامت>معتبرترین سایت آماری جهانی «World Population Review» است که طی تحقیقاتی اعلام کرده کشور آمریکا پس از اوکراین، در صدر ابتلا به افسردگی قرار دارد و نشان از آن دارد که اوکراین و آمریکا بدترین شرایط سلامت روانی را در جهان دارند.

به گزارش شفا آنلاین:آمار و تحلیل‌ها در زمینه بررسی میزان افسردگی مردم جهان در سال 2024 میلادی، حاکی از روند افزایشی این اختلال سلامت روانی در مردم آمریکا و اروپا است. بر اساس تحقیقاتی که سازمان بهداشت جهانی انجام داده، حدود 300 میلیون نفر در سراسر جهان از بحران افسردگی رنج می‌برند.

معتبرترین سایت آماری جهانی که اتفاقاً مردم آمریکا و اروپا اعتماد بسیاری به اطلاعات و داده‌های این سازمان دارند «World Population Review» است که طی تحقیقاتی اعلام کرده است کشور آمریکا پس از اوکراین، در صدر ابتلا به افسردگی قرار دارد.

در این تحقیقات مشخص شده سبک‌زندگی نا مناسب، مشکلات اجتماعی، عدم اعتقادات مذهبی (خداناباوری) و گسترش زندگی فردی بدون توجه به نیاز‌های اجتماعی مردم از جمله اصلی‌ترین دلایل روند روبه رشد افسردگی در جوامع است.

شیوع افسردگی در کشورها

افسردگی که به عنوان اختلال افسردگی اساسی هم شناخته می‌شود، نوعی اختلال سلامت روانی است که بر احساس، تفکر و عمل فرد تأثیر منفی می‌گذارد.

بر اساس تخمین داده‌های بهداشت جهانی 251 تا 310 میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می‌برند. البته باید توجه داشت که اگرچه افسردگی شایع است، اما خوشبختانه قابل درمان است.

نرخ افسردگی در سراسر جهان

بر اساس اعلام سازمان World Population Review از هر 15 بزرگسال در هر سال، یک نفر دچار افسردگی می‌شود و از هر 6 نفر نیز یک نفر در طول زندگی خود افسردگی را تجربه می‌کند.

تحقیقاتی که در زمینه «سلامت روان» انجام شده، تخمین می‌زند که حدود 3.4٪ (2 تا 6٪ با احتساب حاشیه خطا) از جمعیت جهان افسردگی دارند. این میزان برابر با 264 میلیون نفر در سراسر جهان است.

ده کشور با بیشترین شیوع افسردگی

طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی، ده کشوری که بیشترین شیوع افسردگی را دارند عبارتند از:

نام کشور

درصد افسردگی

اوکراین

6.3 درصد

آمریکا

9/5 درصد

استرالیا

9/5 درصد

استونی

9/5 درصد

برزیل

8/5 درصد

یونان

7/5 درصد

پرتقال

7/5 درصد

بلاروس

6/5 درصد

فنلاند

6/5 درصد

لیتوانی

6/5 درصد

بر اساس این گزارش 6.3 درصد از جمعیت اوکراین از افسردگی رنج می‌برند که این کشور را در صدر فهرست جهانی نرخ افسردگی قرار داده است و نشان از آن دارد که اوکراین و آمریکا بدترین شرایط سلامت روانی را در جهان دارند. همچنین کمترین میزان افسردگی در لیتوانی رواج دارد که در آن 2.9٪ از جمعیت مبتلا به افسردگی هستند.

در حالی که کشورهایی با نرخ بالای افسردگی تقریباً در همه قاره‌ها دیده می‌شوند، به نظر می‌رسد جزایر اقیانوس آرام بسیاری از مکان‌های کم افسردگی روی زمین را شامل می‌شود.

نشانه‌های افسردگی را بشناسیم

نشانه‌ها و علائم افسردگی می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر بوده و شامل موارد زیر باشد:

  • احساس غم و اندوه مداوم
  • از دست دادن علاقه به فعالیت‌هایی که زمانی از آن لذت می‌بردید
  • تغییر در اشتها؛ کاهش یا افزایش وزن
  • مشکل در خوابیدن یا خواب زیاد
  • از دست دادن انرژی یا افزایش خستگی
  • افزایش کارهای بی‌هدف یا فعالیت‌های بدنی مانند قدم زدن
  • کندی حرکات و گفتار
  • احساس گناه یا بی‌ارزشی
  • مشکل در تفکر یا تمرکز
  • کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس
  • نگرش منفی، تیره و تار یا بدبینانه
  • افکار یا اعمال خود آسیب‌رسان یا خودکشی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: