کد خبر: ۳۳۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۲ - 2024January 19
آرتروز یک بیماری دردناک و مزمن است که انجام حرکات خاص را سخت و دردناک می‌کند.

شفا آنلاین>سلامت>محققان می گویند یک داروی موجود برای صرع ممکن است پتانسیل استفاده به عنوان درمانی برای آرتروز را داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:آرتروز یک بیماری دردناک و مزمن است که انجام حرکات خاص را سخت و دردناک می‌کند.

مطالعه اخیر نشان داد که یک کانال سدیم خاص در سلول‌های عصبی و غضروف ممکن است یک منطقه محوری برای هدف قرار گیرد، که منجر به کاهش درد و آسیب مفاصل ناشی از آرتروز می‌شود.

این کانال سدیم ممکن است با موفقیت از طریق داروی کاربامازپین، دارویی که به درمان صرع کمک می‌کند، مهار شود.

در مطالعه جدید، محققان بررسی کردند که چگونه هدف قرار دادن کانال سدیم Nav۱.۷ می‌تواند به درمان آرتروز کمک کند. محققان با استفاده از مدل‌های موش و تجزیه و تحلیل سلولی دریافتند که این کانال سدیم در سلول‌های عصبی و غضروف وجود دارد و مهار آن ممکن است کلید درمان آرتروز باشد.

محققان همچنین دریافتند که مسدود کردن عملکرد این کانال‌های سدیم با داروی کاربامازپین می‌تواند به کاهش آسیب به مفاصل و بهبود درد در آرتروز کمک کند. این دارو معمولاً صرع را درمان می‌کند، اما این تحقیق پتانسیل آن را برای استفاده در درمان سایر بیماری‌های مزمن نشان می‌دهد.

یکی از مهمترین بخش‌های مورد توجه این است که محققان پس از آن توانستند آزمایش کنند که آیا دارو کاربامازپین بر پیشرفت آرتروز در موش‌ها تأثیر می‌گذارد. کاربامازپین کانال‌های NAV۱.۷ را مهار می‌کند و پزشکان از آن در درمان شرایطی مانند صرع و اختلال دو قطبی استفاده می‌کنند.

آنها دریافتند که کاربامازپین به درد کمک کرده و مقادیر از دست دادن غضروف را کاهش می‌دهد.

نویسنده مطالعه «چوآن ژو لیو»، مدیر گروه ارتوپدی در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل، توضیح داد: «کشف ما از کانال سدیم NAV۱.۷ به عنوان یک هدف برای تسکین درد و اصلاح بیماری، نشان دهنده پیشرفت قابل توجه به سمت یک استراتژی درمانی جدید برای کُندی یا جلوگیری از پیشرفت آرتروز همزمان با کاهش درد است. مهار کانال‌های NAV۱.۷ با مهار کننده‌های خاص نتایج امیدوار کننده‌ای را در کاهش آسیب مفاصل در مدل‌های مختلف حیوانات مبتلا به آرتروز نشان داده است. تحقیقات ما با داروی غیر مسدود کننده NAV، کاربامازپین، یک اثر محافظ قوی در برابر تحلیل مفصل در مدل‌های موش مبتلا به آرتروز نشان داد.»

در حالی که این تحقیق مقدماتی است، به گزینه‌های درمانی بالقوه برای آرتروز اشاره می‌کند. /دیارمیرزا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: