کد خبر: ۳۳۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - 2024January 18
در بسیاری مواقع با ازدواج اجباری و پیشنهادهایی که خیلی هم با ملاک‌های جوانان همخوانی ندارد مواجه می‌شویم و جوان بدون داشتن قدرت تصمیم‌گیری و برخلاف میل خود تن به ازدواجی می‌دهدکه به اجبار یا خواست والدین و اطرافیانش بوده است.
شفا آنلاین>سلامت>متاسفانه گاهی شاهد این موضوع هستیم که برخی خانواده‌ها زمانی که سن ازدواج جوانان‌شان فرامی‌رسد، به‌جای ترغیب آنان به ازدواج، با معرفی افرادی طبق معیارهای خود، او را به فرزندشان معرفی می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:در بسیاری مواقع با ازدواج اجباری و پیشنهادهایی که خیلی هم با ملاک‌های جوانان همخوانی ندارد مواجه می‌شویم و جوان بدون داشتن قدرت تصمیم‌گیری و برخلاف میل خود تن به ازدواجی می‌دهدکه به اجبار یا خواست والدین و اطرافیانش بوده است. 

پیوندهایی که به جهنمی برای زن و مرد تبدیل می‌شود. والدین به‌دلیل تجربه چندین و چندساله‌شان تصور می‌کنند که فرزندشان تجربه کافی را نداشته و نمی‌تواند همه جوانب را بسنجد، بنابراین در ازدواج جوان خود دخالت می‌کنند. 

با وجود این‌که ازدواج و تشکیل خانواده یکی از مهم‌ترین اتفاقات هر فرد است اما نارضایتی تنها یکی از زوجین در این امر به اختلاف و تنش در درون خانواده، طلاق عاطفی، ارتباطات نامشروع و...منجر می‌شود. 

درحالی‌که ازدواج در زوجین، امید، نشاط و انگیزه مضاعفی ایجاد می‌کند. زمانی که ازدواج به‌صورت اجباری شکل بگیرد تبدیل به کابوسی برای آنان می‌شود و افسردگی، دلسردی، پرخاشگری و... را برای آنان نیز به همراه دارد. 

بسیاری از مردانی که به شکل اجباری ازدواج کرده‌اند تمایلی به برقراری رابطه عاطفی با همسر خود نشان نداده و دچار خیانت در زندگی مشترک می‌شوند وبسیاری از زنانی که به اجبار ازدواج کردند از اختلالات عاطفی و روانی رنج می‌برند. / جام جم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: