کد خبر: ۳۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 10
شفاآنلاين -وزیر بهداشت گفت: ضروری است، تعریف عملیاتی از حضور و مشارکت مردم در انجام ماموریت هایمان در وزارت بهداشت داشته باشیم.

به گزارش شفا آنلاين، دکتر سید حسن هاشمی امروز در جلسه مشترک با نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در حوزه سلامت، با تاکید بر این که امیدواریم این جلسات نمادین نباشد و بتواند در کاهش مشکلات مردم در حوزه سلامت مفید واقع شود، گفت: بدون حضور و مشارکت مردم، فعالیتهای وزارت بهداشت در حوزه سلامت بی نتیجه خواهد بود.

وی عنوان کرد: بخش عمده ای از اهداف وزارت بهداشت بر بحث پیشگیری متمرکز است و در این راه مردم می توانند با خودمراقبتی بهترین همکاری را با وزارت بهداشت داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: با افزایش اختیارات سازمانهای مردم نهاد در چارچوب سیاستها و ضوابط وزارت بهداشت، می توان اثربخشی بیشتری را در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماریها شاهد بود ضمن اینکه با این روند قطعا هزینه های ناشی از درمان بیماریها کاهش خواهد یافت.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ضروری است سازمان غذا و دارو، اداره بیماریهای واگیر و غیرواگیر، معاونت بهداشت و سایر بخشهای وزارت بهداشت با سازمانهای مردم نهاد وارد همکاری شوند، اظهارداشت: بیماریهای غیر واگیر 70 درصد علت مراجعه به مراکز درمانی را تشکیل می دهند ضمن اینکه 50 درصد مرگها ناشی از بیماریهای قلبی عروقی و فشار خون است.

هاشمی با بیان اینکه هنوز خیلی از مردم از علايم این بیماریها آگاهی ندارند، گفت: در این زمینه نیاز به همکاری سازمانهای مردم نهاد در حوزه سلامت داریم و باید از حداکثر فرصت ها استفاده کرده و خلاءهای قانونی را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر 800 میلیارد تومان صرف هزینه سرطانهای مختلف می شود، گفت: افزایش همکاریهای وزارت بهداشت با سازمانهای مردم نهاد در حوزه سلامت، قطعا بار این هزینه ها را کاهش خواهد داد.

به گفته وزیر بهداشت، نباید اجازه دهیم افراد ناصالح تریبون را در اختیار گرفته و باعث بدنامی سازمانهای مردم نهاد در حوزه سلامت شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید دستهای بیشتری را در وزارت بهداشت با خود همراه کنیم، در پایان گفت: ساختار وزارت بهداشت با وزارتخانه های دیگر متفاوت است چون از قبل از تولد تا فوت، با روح و جسم مردم سر و کار دارد بنابراین باید تعریف عملیاتی از حضور و مشارکت مردم در انجام ماموریت هایمان در این وزارت خانه داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: