کد خبر: ۳۳۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - 2024January 15
محققان دپارتمان بیهوشی و پزشکی در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی آمریکا حین عمل دریافتند که یک دارو می‌تواند به کاهش درد پس از جراحی کمک کند.
شفا آنلاین>سلامت>محققان دپارتمان بیهوشی و پزشکی در دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی آمریکا حین عمل دریافتند که یک دارو می‌تواند به کاهش درد پس از جراحی کمک کند. در مطالعه آزمایشی منتشر شده در Pain Management، بیماران جراحی ستون فقرات که در طول جراحی علاوه بر درمان‌های استاندارد کنترل درد، داروی NAC دریافت کرده‌اند، نسبت به بیمارانی که دارونما دریافت کرده‌اند، نمره درد کمتری را گزارش کرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:داروی N-acetylcysteine (NAC) یک داروی ضد التهابی برای درمان مسمومیت ناشی ازاستامینوفن، مسمومیت قارچی و آسیب کبدی استفاده می شود.

مواد افیونی اغلب برای مدت کوتاهی پس از جراحی برای درمان درد تجویز می شود. اگرچه موثر است، اما قدرت آنها می تواند از بین برود و پتانسیل اعتیاد آور آن می تواند بدون نظارت دقیق توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خطرناک باشد. به این ترتیب، پزشکان از فرصت محدود کردن مصرف مواد افیونی در مدیریت درد استقبال می کنند.

مواد افیونی یا اُپیوئید به مجموعه ترکیبات شیمیایی طبیعی و صنعتی مسکن شبیه به مرفین گفته می‌شود که در سیناپس، گیرنده‌های عصبی اپیوئید را تحریک می‌کنند.

در 48 ساعت پس از جراحی، بیمارانی که NAC از طریق تزریق وریدی (150 میلی‌گرم بر کیلوگرم) گرفتند، درد کمتری را گزارش کردند و پس از جراحی زمان بیشتری طول کشید تا درخواست داروی مسکن داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: