کد خبر: ۳۳۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۲ - 2024January 15
پولدارهایی که حاضرند برای یک سانس کوتاه بالن سواری، هزینه های میلیونی را پرداخت کنند تنها بهانه اشان جشن و مراسم و سوپرایز نیست خیلی ها فقط برای این که دلشان هوای دیدن طلوع خورشید و صرف صبحانه در آسمان را کرده نسبت به رزرو بالن ها اقدام می کنند.

شفا آنلاین>سلامت>تا حالا فکر کردید مراسم ازدواجتان را در آسمان برگزار کنید؟ یا شمع تولدتان را در مسیری که به دست باد سپرده اید فوت کنید؟ دلتان نمی خواهد هیجان بالن سواری هنگام غروب و طلوع آفتاب را تجربه کنید؟شاید در پاسخ این سوالات با خودتان بگویید هزار کارو مسئله واجب تر در زندگی داریم. دخلمان به خرجمان نمی رسد بالن سواری چه واجب است؟

به گزارش شفا آنلاین:در حالی که خیلی ها امروز دغدغه دخل و خرج زندگی را دارند و برای یک پایه حقوق اداره کاری که از بابت کار روزانه دریافت می کنند لیست های بالابلندی از هزینه های زندگی را اول هر ماه برای خود ردیف می کنند، عده ای فارغ از همه این دغدغه ها در آبسرد دماوند درست در ۶۵ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتری جاده هراز درست مابین دو شهر دماوند و فیروزکوه چندین پایه حقوق اداره کار را صرف یک خوشی چند ساعته کوتاه می کنند تا جایی در میان ابرها، یا بله را از عروس خانم بگیرند و این لحظه تاریخی را در میان زمین آنهم درون یک بالن بزرگ ثبت کنند یا عزیزانشان را با برگزاری تولد در این بالن ها سوپرایز کنند.

سال ۸۹ بود که چند شرکت هوانوردی تهران با ایجاد ایستگاه ارائه خدمات گردشگری و تفریحی با بالن را در این منطقه از تهران راه اندازی کردند و دیری نپایید که این منطقه به یکی از پاتوقهای کسانی تبدیل شد که آدرنالین خونشان حسابی بالاست.

بالن سواری با چه بهانه ای؟
البته پولدارهایی که حاضرند برای یک سانس کوتاه بالن سواری، هزینه های میلیونی را پرداخت کنند تنها بهانه اشان جشن و مراسم و سوپرایز نیست خیلی ها فقط برای این که دلشان هوای دیدن طلوع خورشید و صرف صبحانه در آسمان را کرده نسبت به رزرو بالن ها اقدام می کنند. عده ای هم می خواهند دم دمای غروب آفتاب، خود و همراهانشان را به یک موسیقی آرام و دلنشین در فراز آسمان دعوت کنند و از دیدن لحظه غروب در آسمان لذت ببرند. خلاصه این که این تفریحات لاکچری برای پولدارها میلیونی آب می خورد.

۳ ساعت نجومی
وقتی در پوشش یک مشتری برای اطلاع از قیمت خدمات مراکز بالن سواری تهران تماس گرفتیم اعداد و ارقام اعلامی حسابی حیرت زده امان کرد. باورتان می شود پولدارها برای تنها ۳ ساعت بالن سواری حاضرند تا ۳۵ میلیون تومان پول پرداخت کنند؟ البته همه ۳ ساعت راهم سوار بر بالن نیستند و اگر پک کامل پذیرایی را رزو کرده باشند می توانند این مدت زمان را در جامعه باشند در واقع این هزینه برای کسانی است که می خواهند مراسم جشن تولد، خواستگاری یا عقد خود را در بالن برگزار کنند و بعد از تهیه کلیپی ماندگار و خاطره انگیز برای پذیرایی کنار سایر میهمانان حاضر شوند. البته اگر فیلمبردار همراه خودشان باشد این رقم چیزی حدود ده میلیون تومان کمتر خواهد شد.

شاباش روی آسمان

نکته جالب و قابل توجه این است که ظرفیت هر بالن ۴ نفر است و امکان همراهی خانواده عروس و داماد هم در بالن وجود ندارد و حتی عاقد باید با بیسیم خطبه عقد را بخواند و از آسمانها بله عروس خانم را بگیرد.

مشتریان برگزاری تولدها وسوپرایز افراد هم در این مراکز کم نیست. مشتریانی که باید بابت برگزاری یک مراسم تولد لاکچری برای طرف مقابلشان سرکیسه را شل کرده و ۳۵ میلیون تومانی پرداخت کند. در واقع برگزاری تولدها هم در بالن های گرانقیمت با همین قیمت ها انجام می شود. هر چند که باید در کنار بالن سواری خدمات ویژه پذیرایی را هم اضافه کنیم.

بالن سواری عمومی یا خصوصی
بالن گردی لاکچری و گران، هم خدمات عمومی دارد هم خصوصی، اما باز این هم چیزی از آن قیمت های سربه فلک کشیده کم نمی کند. مثلا برای یک بالن گردی عمومی همراه با سایر مسافران باید به ازای هر نفر، ناقابل ۵ میلیون تومان پرداخت کنید و حالا اگر بخواهید این سفر جذاب را به صورت خصوصی انجام دهید به ازای ۲ نفر ۱۵ میلیون تومان، به ازای ۳ نفر ۱۷ میلیون تومان و به ازای ۴ نفر باید ۲۰ میلیون تومان پرداخت کنید.

تسهیلات می گیرند سوار بالن شوند

خیلی ها برای این که تجربه سوار شدن بر بالن های رنگارنگ را از دست ندهند و از رنج سفر به کاپادوکیا شهر بالن های رنگارنگ فرار کنند در همین تهران خودمان بالن گردی می کنند. البته این تجربه طلایی برای همه آسان و ارزان تمام نمی شود خیلی ها برای همین تجربه به قول خودشان شیرین و البته هیجان انگیز پا روی خیلی از خواسته های دیگرشان می گذارند و حتی حاضرند تمام پس اندازشان را هم خرج آن کنند. البته یکی از افراد شاغل در مرکز پرواز بالن ها در تهران می گوید برخلاف چیزی که همه فکر می کنند مشتریان این مرکز همه از بین افراد ثروتمند و پولدار جامعه نیستند افراد زیادی هستند که برای سوار شدن به بالن و تجربه این لذت کوتاه حتی تسهیلات بانکی می گیرند : «خیلی از عروس و دامادها یا جوانهایی که پرواز با بالن را رزرو می کنند از قشر متوسط جامعه هستند اما معتقدند اشتراک این لذت در فضای مجازی با دوستان و آشنایانشان به اندازه لذت پرواز برایشان شیرین و دلچسب است به خاطر همین برای تجربه این حس حاضرند حتی زیر بار قرض هم بروند.!»خلاصه این که برای بالن سواری و دلی از عزای این تجربه خاص درآوردن باید حسابی خرج کرد.

بالن گردیها ریز نظر کجا کار می کنند؟
فعالیت شرکت‌های بالن‌گردی زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور است که وظیفه نظارت و ساماندهی پروازهای تفریحی را به عهده دارد. و هدایت کنندگان بالن ها همه خلبان هایی هستند که یا بازنشسته هستند یا دوره های خلبانی را در مجموعه شرکت های هوانوردی دیده و در آزمون سازمان هواپیمایی کشور نمره قبولی دریافت کرده اند. / همشهری


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: