کد خبر: ۳۳۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - 2024January 14
قیمت سکه امامی از 34 میلیون و 100 هزار تومان در ظهر امروز، به ناگهان ریزش کرد و وارد کانال 31 میلیون تومانی شد.

شفا آنلاین :اقتصاد>بازار >قیمت سکه امامی که امروز وارد کانال 34 میلیون تومانی شده بود، ناگهان فرو ریخت و دو کانال پایین آمد. سکه بهار آزادی نیز به همین سرنوشت دچار شد اما با کاهش کمتر، تنها یک کانال عوض کرد. سهراب اشرفی، تحلیلگر بازار طلا به بررسی این روند پرداخته است.

به گزارش شفا آنلاین: قیمت سکه امامی از 34 میلیون و 100 هزار تومان در ظهر امروز، به ناگهان ریزش کرد و وارد کانال 31 میلیون تومانی شد. قیمت سکه بهار آزادی نیز اکنون عقب‌نشینی کرده و در نیمه کانال 28 میلیونی قرار گرفته است. این در حالی‌ست که قیمت طلای 18 عیارکاهش جدی نداشته و هنوز در سطح دو میلیون و 600 هزار تومانی معامله می‌شود.

کاهش قیمت سکه با توزیع سکه‌های ضرب جدید

سهراب اشرفی، تحلیلگر بازار طلا در بررسی روند امروز معاملات سکه به تجارت‌نیوز گفت: «ظهر امروز، خبری از سوی رئیس کل بانک مرکزی منتشر شد مبنی بر اینکه سکه جدید در حال ضرب است که این سکه ضرب جدید قرار است بدون تاریخ در بازار توزیع شود. در همین حال از روز چهارشنبه هم قرار است در مرکز مبادلات، شمش طلا توزیع شود. انتشار این خبر در ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر امروز، در بازار تاثیر گذاشت.»

وی افزود: «با توجه به اینکه اعلام کرده‌اند سکه ضرب جدید بدون تاریخ قرار است توزیع شود، حباب سکه که به کانال هشت میلیون تومان رسیده بود، کاهش یافت و قیمت سکه دو میلیون تومان ریزش کرد.»

اشرفی عنوان کرد: «اگر خبری که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است، طی روزهای آینده رنگ واقعیت به خود بگیرد و این سکه‌ها توزیع و عملا در بازار دیده شوند، احتمال ریزش بیشتر قیمت سکه و از بین رفتن حباب سکه باز هم وجود دارد و ممکن است که حباب سکه تا دو میلیون تومان هم کاهش یابد.»

مزایای سکه های جدید

اما سکه‌های ضرب جدید چه مزیتی نسبت به سکه‌های موجود در بازار دارند؟ اشرفی در این باره گفت: «سکه‌های جدید تفاوتی با سکه‌های موجود در بازار ندارند. در واقع همان تفاوتی را دارند که سکه‌های طرح جدید با سکه‌های قبلی دارند؛ یعنی حباب بی‌موردی که جدیدترها نسبت به سکه‌های ضرب قبل از سال 86 دارند.»

وی افزود: «الآن سکه‌های 86 موجود در بازار دارای حباب بالایی هستند اما سکه‌های ضرب قبل از این تاریخ، حباب قیمتی ندارد و با قیمت طلا به فروش می‌رسد. علت اینکه حباب قیمتی سکه‌های ضرب 86 بالاست به این دلیل است که بیشتر سکه‌ای که در بورس و بازار است ضرب سال 86 است، بیشترین تعداد سکه هم ضرب سال 86 است و بعد از آن تاریخ بالاتری ضرب نشده است. بازار همیششه نگران این موضوع بود که اگر قرار است روزی بانک مرکزی اعلام کند تصمیم دارد سکه جدیدی توزیع کند، روی حباب قیمتی تاثیر بگذارد و باعث کاهش حباب سکه‌های طرح جدید شود.»

اشرفی اظهار کرد: «دلیل افزایش حباب سکه هم خرید و فروش آسان آن است. همچنین بیشترین میزان تقاضا در بازار برای همین سکه‌های ضرب 86 بوده است.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: