کد خبر: ۳۳۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 2024January 13
این روزها تورهای آفرودسواری به شدت مورد توجه جوانان قرار گرفته است اما هزینه یک آفرودسواری ساده چقدر است.

شفا آنلاین>عمومی>اگر به دنبال تورهای آفرود خودرویی باشید با قیمت‌های متفاوتی مواجه می‌شوید.

به گزارش شفا آنلاین:هزینه تور آفرود ۲ روزه در کویرهایی مانند مصر، کاراکال، مرنجاب، متین آباد حدود ۲.۲ الی ۲.۹ میلیون تومان است.

اگر بخواهید کمتر هزینه کنید تورهای یک روزه هم در حد قیمت ۱ میلیون تومان پیدا می‌شود.

تورهای آفرود خودرویی سه روزه در کویر کاراکل هم یکی از گزینه‌های گران محسوب می‌شود که قیمت ۳.۹ میلیون تومانی دارند.

سفر ۴ روزه به کویر شتران هم نفری ۱۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

سفر ۶ روزه به بیابان لوت با خودروی آفرود هم حدود ۱۴ میلیون تومان هزینه دارد.

تور آفرود خودرویی

نکات مهم برای سفر با خودروهای آفرود

سفر با خودروهای آفرود می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خاص باشد، اما برای اطمینان از ایمنی و راحتی خود در طول سفر، باید توجه ویژه‌ای به نکات زیر داشته باشید:

  1. بررسی و تعمیرات منظم: قبل از هر سفر، مطمئن شوید که خودروی شما در شرایط عالی است و تمامی بخش‌های آن به درستی کار می‌کنند. باتری، روغن موتور، ترمزها، لاستیک‌ها، جک و سیستم تعلیق از جمله بخش‌هایی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند.
  2. لوازم اضافی: همواره لوازم اضافی ایمنی مانند آتش‌نشانی، چراغ قوه، چراغ راهنما، چراغ ضربه‌گیر و دستکش‌ها را در خودرو حمل کنید. همچنین، ابزارهایی مانند چرخ‌کوچک، چوب برای پشتیبانی و برخی نیازمندی‌های مقدماتی مانند آب و غذا نیز مفید هستند.
  3. نقشه و جی‌پی‌اس: حتماً نقشه‌های جغرافیایی و جی‌پی‌اس در دسترس داشته باشید تا بتوانید در صورت گم شدن، به مقصد خود برسید. همچنین، توجه کنید که برخی از مناطق دورافتاده ممکن است سیگنال جی‌پی‌اس را به خوبی دریافت نکنند، پس در صورت امکان یک نقشه فیزیکی هم در دسترس داشته باشید.
  4. ترافیک و راه‌ها: قبل از سفر، درباره وضعیت ترافیک و راه‌هایی که قصد دارید طی کنید، اطلاعات کسب کنید. برخی از راه‌ها ممکن است بسته یا نیازمند مجوز خاصی باشند. همچنین، در صورتی که مسیر خاصی را برای سفر انتخاب کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید که خودروی شما برای طی این مسیر آماده است.
  5. رانندگی در شرایط سخت: در صورتی که قصد سفر به مناطقی با طبیعت سخت و مشکلات جاده‌ای دارید، باید تجربه و مهارت‌های لازم برای رانندگی در این شرایط را داشته باشید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که خودروی شما مناسب برای طی این مسیر است و تمامی قطعات آن به خوبی عمل می‌کنند.
  6. ایمنی شخصی: همواره رعایت ایمنی شخصی خود و سایر افراد در خودرو را در نظر داشته باشید. استفاده از کمربند ایمنی، رعایت سرعت مجاز، عدم مصرف مواد مخدر و الکلی و عدم تلفن کردن در حین رانندگی از مهمترین اصول ایمنی هستند.
  7. اطلاعات محلی: قبل از سفر، اطلاعات محلی در مورد منطقه‌ها و جاذبه‌های دیدنی مورد نظر خود را تحقیق کنید. همچنین، با شرایط آب و هوا و فصلی که قصد سفر در آن را دارید، آشنا شوید.
  8. اوراق هویتی و اوراق خودرو: همواره در هنگام سفر، اوراق هویتی و اوراق خودرو خود را همراه داشته باشید. همچنین، در صورت لزوم، مجوزهای مورد نیاز برای ورود به برخی مناطق را هم در اختیار داشته باشید.
  9. ارتباط با دیگران: قبل از سفر، اطمینان حاصل کنید که روش ارتباطی با دیگران در صورت بروز مشکل در دسترس شماست. تلفن همراه، رادیو و باطری آماده‌ی کار می‌توانند روش‌های ارتباطی مفیدی باشند.
  10. حفظ محیط زیست: در طول سفر، از حفظ محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی اطرافتان مراقبت کنید. زباله‌های خود را به طور صحیح دور بیاندازید و همیشه در نظر داشته باشید که از منابع طبیعی با احتیاط استفاده کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: