کد خبر: ۳۳۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - 2024January 11
قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه، 21 دی 1402 برخلاف روز گذشته صعودیست. شدت افزایش قیمت نسبت به روزهای ابتدایی هفته بیشتر شده، اما باز هم میل بازار به صعود است؛ البته ثبات قیمتی نیز در برخی از محصولات داخلی و مونتاژی به چشم می‌خورد.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه، 21 دی 1402 افزایشی گزارش می‌شود. شدت افزایش قیمت‌ها به نسبت بیشتر است و افت قیمت تقریباً در هیچ‌یک از خودروهای داخلی و مونتاژی به چشم نمی‌خورد.

به گزارش شفا آنلاین:قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه، 21 دی 1402 برخلاف روز گذشته صعودیست. شدت افزایش قیمت نسبت به روزهای ابتدایی هفته بیشتر شده، اما باز هم میل بازار به صعود است؛ البته ثبات قیمتی نیز در برخی از محصولات داخلی و مونتاژی به چشم می‌خورد.

روز گذشته نرخ دلار به کانال 52 هزار تومان نزدیک شد که نزدیک به هزار تومان رشد تنها در یک روز محسوب می‌شود؛ همین امر می‌تواند حتی در صورتی که متقاضی در بازار نباشد، منجر به افزایش قیمت خودرو در هفته آینده باشد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی بازار غالباً صعودی است.

ساینا S دوگانه‌سوز یکی از ارزان‌ترین خودروها با سوخت CNG در بازار به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان افزایش قیمت دارد و به نرخ 417 میلیون تومان رسیده است.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که از هفته گذشته به کانال 600 میلیون تومان صعود کرده بود و امروز 4 میلیون تومان بالاتر و با 639 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. به این ترتیب شاهین G طی دو روز 15 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

رانا پلاس پانوراما یکی از خودروهای نه‌چندان محبوب ایران خودرو امروز توانست رکورد افزایش قیمت را نصیب خود کند. این خودرو با رشد 37 میلیون تومانی توانست تنها در یک روز به کانال 640 میلیون تومان برسد.

پژوپارس LX TU5 از هم‌رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو که روز گذشته دو میلیون تومان افت قیمت داشت، امروز 14 میلیون تومان افزایش یافته و به 735 میلیون تومان رسیده است.

1

 

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌ها افزایش محسوسی را تجربه می‌کند.

جک J4 آپشنال یکی از خودروهای ارزان‌قیمت مونتاژی به شمار می‌رود که روز گذشته 10 میلیون تومان گران‌تر شد؛ اما امروز تغییری ندارد و با 780 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X55 Pro IE اسپرت یکی دیگر از محصولات مدیران خودرو است که طی دو روز گذشته 40 میلیون تومان گران‌تر شده بود، امروز تغییری ندارد و با یک میلیارد و 390 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جک S3 اتوماتیک، کراس‌اوور نه‌چندان محبوب کرمان موتور هم افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد. این خودرو 45 میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با یک میلیارد و 135 میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پرو جزو کراس‌اوورهای نسبتاً جدید مونتاژی محسوب می‌شود که همانند دیگر محصولات 10 میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و 890 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به تعطیلی روز آینده، احتمال تغییر قیمت بسیار پایین است. اما یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی قیمت خودرو (نرخ دلار) از دو روز گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و به کانال 52 هزار تومان نزدیک شده است که همین عامل می‌تواند بازار خودرو را از هفته آینده صعودی کند. علاوه‌بر این افزایش نسبی تقاضا در بازار خودرو به دلیل نزدیکی به عید و نا امیدی مردم از واردات خودرو می‌تواند به افزایش بیشتر قیمت خودرو از هفته آینده کمک کند.

حال باید منتظر اقدام دولت بود و دید که آیا می‌تواند با تسهیل روند واردات از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کند یا خیر.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: